Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
16. november 2011 - 23:38 Der er 10 kommentarer

Min computer kan ikke starte normalt

Hej,
Jeg har nogle problemer med min medion bærbar med xp.
I går der virkede den helt fint og kørte uden problemer.
Men da jeg så startede den i dag, så kom den frem med en fejlmeddelse om at Windows ikke kunne starte normalt og jeg derfor kan vælge mellem, at starte den i fejlsikret tilstand osv.
Men den kan stadig ikke starte. Når jeg vælger f.eks. fejlsikret tilstand eller en af de andre muligheder, så kommer den kort frem med en fejlmeddelse på en blå skærm, som jeg ikke kan nå at læse, hvorefter den genstarter og jeg ender ved den samme menu som før.

Jeg har nu fået startet den med Linux via. en cd og valgt en start kaldet "non graphic". Her kører den fint dog uden internet adgang og med uden mulighed for at åbne f.eks. iTunes.

Mit spørgsmål er nu, er det grafikkortet der er røget eller er det noget helt andet?

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede Lindsen Nybegynder
16. november 2011 - 23:53 #1
Hej,

Under opstart tryg f8, vælg last good known configuration!

hvis det ikke virker genstart maskinen

tryg f8 under opstart vælg fejlsikret tilstand højre klik på denne computer vælg administrer, vælg enhedshåndtering og lede efter udråbstegn osv. meld tilbage for yderlig hjælp
Avatar billede Jensen DK Novice
17. november 2011 - 07:22 #2
Har du mere end en ram blok i så prøv at tage dem ud på skift.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 07:43 #3
det betyder blot ay du via den cd ikke har grafikkortet installeret me nkører på et minimum af en driver

der findes f.esk hirens der er ganske god til at komme ind på lukkede maskiner hvis harddisken kan spinne

på den ligger så at sige alle programmer til formålet

den bør du nok bruge i stedet for

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se bl. a under denne her

MBR (Master Boot Record) Tools

MbrFix 1.3 to backup, restore, fix the boot code in the MBR.

det kunne være en af vejene

lav hirens på en rw dvd (genskrivbar) der kommer af og til nyere versioner

m.v.h
Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
17. november 2011 - 13:31 #4
Den kan ikke starte i fejlsikret tilstand og good known configuration. Uanset hvilken måde jeg vælger at starte den på, så kommer der en meget kort blå skærm efter mit valg, hvorefter den genstarter og ender ud ved den samme menu, hvor jeg skal vælge mellem fejlsikret tilstand, good known configuration osv.

Har via. Linux fået adgang til mine filer på den og fået taget backup af det sidste. Men eftersom den kan starte via. Linux i "non-graphic mode" og ikke via. fejlsikret tilstand, hvad kan der så være galt?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 13:44 #5
alt
lige fra noget hardware der er stået af til  en boot tabel der ikke virker

derfor lav nu hirens boot dvd og prøv med den

hvis den ikke kan starte din windows op er det muligvis en
harddisk men du er nød til at prøve nogle af de forslag du får

hvis du tager harddisken fra kan den så boote op så du kan komme i bios - kan den det er det harddisken. det betyder ikke at den er gået i stykker men blot at den skal geninstalleres og kan du ikke det er det harddisken

m.v.h
Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
18. november 2011 - 13:22 #6
Jeg har kigget på den hjemmeside du linker til og fundet - MBR (Master Boot Record) Tools og derunder MbrFix 1.3 to backup, restore, fix the boot code in the MBR. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal lave sådan en?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2011 - 13:54 #7
du henter hirens som en iso fil du brænder på dvd som en bootbar

starter op på dvd og der ligger så alle dine muligheder

ligger midt på siden

http://www.hirensbootcd.org/download/

eller du laver den på en usb stick sådan her

http://www.hirensbootcd.org/usb-booting/

m.v.h
Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
05. december 2011 - 19:25 #8
Hej igen,

Jeg har haft lidt at se til her på det sidste, men jeg har nu fået hentet filen dog med problemer ved hentningen, men nu er der opstået et andet problem. Selve filen er fuldstændig inficeret med virus og har inficeret nogle enkelte andre filer også. Men det er der styr på, men det betyder at jeg har slettet filen igen. Så hvad kan jeg nu gøre, når den fil du linker til er inficeret?

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2011 - 08:02 #9
tror du ikke du havde virus i forvejen

det er de steder jeg henter den og har ALDRIG fået en virus den vej
Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
06. december 2011 - 16:28 #10
Nej. Og lige en rettelse ikke virus men spyware.
Selve filen indeholdt 13 trojanere og efterfølgende fandt mit virusprogram adskillige trojanere andre steder på computeren, som var de samme, som filen indeholdte.