Avatar billede Emil3400 Nybegynder
15. november 2011 - 22:26 Der er 7 kommentarer

Hvilken gamer pc er bedst?

Hej alle!
Jeg er kommet lidt i problemer. Igår har jeg haft indbrud i mit hus og har desværre fået stjålet den bærbar jeg skulle have haft med til Dreamhack 2011 (Kæmpe LAN for 25.000 mennesker) - Jeg har besluttet mig for at finde en ny computer og det skal gå lidt tjep, for det er om 9 dage :-)

Mulighederne er:
http://www.sharkgaming.dk/msigt780r.html (MSI GT780 Gaming Laptop (NEDSAT!) - 8.000kr - Modellen her er 2.000 kroner billigere end den anden. Den er ovenikøbet nedsat. Nu ville jeg bare lige høre om jeg fik mere for pengene ved at købe den til 8.000? Vil jo helst spare så meget som muligt.

http://www.sharkgaming.dk/msigt683.html (MSI GT683 Gaming Laptop (NY MODEL MED GTX 570!) - 10.000kr - Denne model har lige fået "installeret" et nyt grafikkort (GTX 570) - og jeg synes den har et federe look end den anden.

De skal helst kunne trække Battlefield 3, gerne på ultra grafik, hvis det er muligt! :-D
Kan de det og hvilken skal jeg tage? (Snakkede med deres support, fik at vide at den på 10.000 ville klart øge min performance 30%-40% hvilket lyder lidt vildt!)

Hvis den til 8.000 har ingen problemer med grafik eller nogen ting med noget overhovedet, så vælger jeg klart den. Vil i ikke nok hjælpe mig? ;-)

- Emil
Avatar billede sleeper15 Nybegynder
16. november 2011 - 08:55 #1
Gå efter den til 8 kilo, Den har en større skærm og det vil du få brug for, medmindre du selv syntes en mindre skærm er mere behagelig.
Hvis Jeg selv skulle vælge en af dem, så blev det den og jeg gamer meget, men supporten har sku ret, grafikkortet i den anden er større og yder lidt mere. men at gå så langt at sige 30-40%, ja det kommer jo helt an på de indstillinger du vælger dig. De er begge overclockede per design så de yder generelt mere men kortene er jo så tæt på hinanden du dårligt nok kan mærke forskellen hvis du sætter alt på den fulde udblæsning.
Husk på altid, det er ikke udseendet, men funktionalitet vs. pris der gælder i dette tilfælde.

Jeg ønsker dig alt held og lykke med det!
Avatar billede Emil3400 Nybegynder
16. november 2011 - 14:05 #2
Altså jeg vil jo gerne have en bærbar, som ikke bliver forældet efter et par måneder. Ment på den måde at den skal kunne trække spil med god grafik. Er det sikkert at den til 8.000 kan det?
Avatar billede Emil3400 Nybegynder
16. november 2011 - 14:07 #3
Desuden.. Er 3.9 kg ikke lidt meget for en bærbar?
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2011 - 17:08 #4
Hvis vi snakker "gamer" så er MSI GT683 maskinen langt den bedste til det. Det er faktis sådan, at grafikkortet GTX570 er hele 23% bedre end GTX560 kortet som er i den anden maskine
Hvis det er en maskine du blot skal have til at stå på skrivebordet hele tiden, så er det jo en fordel med stor skærm, men er det en bærebar du skal have med rundt, så er også her GT683 maskinen med 15,6" at fortrække.

GTX570:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-570M.56635.0.html
Avatar billede Emil3400 Nybegynder
16. november 2011 - 19:00 #5
Jeg er tit til LAN, så det bliver nok GT683'eren. Skal have en bærbar der ikke er alt for stor. De fleste gamere foretrækker de her 17", men jeg kan selv bedst lide når de er mere "widescreen" (15") - Jeg har fundet en tredje mulighed, som jeg lige vil høre jeres mening omkring.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=647357
Grunden til at jeg er skiftet til ASUS her, er fordi en af mine venner har fortalt at MSI's maskiner ofte går i stykker.

Fortæl mig lige hvad i synes om den i forhold til MSI GT683 :)
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2011 - 20:04 #6
Jeg kan med sikkerhed sige, at MSI ikke går mere i stykker end andre maskiner.
Der er lavet undersøgelser, der viser hvilke bærebare der er flest problemer/fejl med, set over en 3 årig periode.
Her er det f.eks Toshiba og Asus, Sony, Msi der klarer sig bedst, mens dem der er flest problemer med er Acer og HP.
Men Acer og HP er verdens største leverandører af bærebare maskiner og vil derfor også have en % mæssig større andel af fejl indleveret maskiner.
De fejl der er registreret på de maskiner,  er også fejl der skyldes software - f.eks at maskinen ikke kunne starte op.

Men Asus`en har f.eks dette som er bedre end det der er i MSI maskine, en meget bedre Intel processsor, nemlig en Core I7 på 4x2,2Ghz - i turbo 4x3,1Ghz og en større harddisk.
Grafikkortet er så "blot" kun et GTX560 grafikkort, hvilket jo er som tidligere skrevet, ca. 23% ringere end GTX570 kortet.
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2011 - 16:39 #7
Kan der lukkes her ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3