Avatar billede Tobinobi Nybegynder
14. november 2011 - 15:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dansk sprog på Windows 7 Pro

Jeg ahr gennem mit studie(MSDNAA) fået adgang til windows 7 prof til min stationære og har netop installeret det.
Jeg kunne bare kun vælge engelsk som sprog. Og styresystemet fungerer dermed på engelsk lige nu.

Samme sted som jeg hentede min win 7 udgave, hentede jeg også en windows 7 language pack, med alle mulige sprog. I den er også da-DK, men jeg kan ikke finde nogle muligheder for at installere sproget. Det eneste jeg kan med cd'en er at gå ind i mapperne og i den danske mappe er der en "lp" (cabinet fil). Kan jeg på nogen måde instalere den på min maskine, eller må jeg acceptere at det hele er på engelsk?

Mvh. Rasmus
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 16:06 #1
Mener jeg har hørt at det kun er ultimate versionerne man selv kan skifte sproget. Men jeg kan jo tage fejl.
Avatar billede wjens Guru
14. november 2011 - 16:19 #2
Win 7 Pro kan ikke skifte sprog. Er den engelsk, så er den engelsk. Kun Ultimate versionen kan skifte sprog, som #1 skiver. Du kan godt installere en dansk sprogpakke, så vil Office og IE kunne lave dansk stavekontrol, men selve Windows er stadig på engelsk.
Avatar billede Tobinobi Nybegynder
14. november 2011 - 16:45 #3
Så selv om jeg har language pack, så er der ikke noget at gøre?
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
14. november 2011 - 16:57 #4
Avatar billede chalde Seniormester
14. november 2011 - 19:32 #5
Som udgangspunkt er det kun muligt at skifte sprog på Ultimate og Enterprise uden at komme i strid med EULA. Bruger man alternative metoder bryder man EULA.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2011 - 07:41 #7
hvis du har mod på det så kan du prøve denne her

http://www.froggie.sk/download.html

m.v.h
Avatar billede Tobinobi Nybegynder
15. november 2011 - 10:48 #8
Okay, så må jeg se om jeg vil bryde de regler, kan ikke rigtig beslutte mig for hvor vigtigt det egentlig er, så længe det abre kører som det skal.

Men for mig at se linker i alle til noget af det samme, (kan bare ikke finde @john_Stigers link), men problemet er bare at jeg har installeret Windows 7 64bit med Service Pack 1, og ifølge treatmenice's link kunne det blive et problem?
Avatar billede Tobinobi Nybegynder
29. april 2012 - 01:36 #9
Jeg har droppet sprog-ændringen og klarer mig på engelsk.