Avatar billede larz Nybegynder
12. november 2011 - 19:38 Der er 3 kommentarer

IIS viderestilling til anden server

Hej Eksperter,

Jeg sidder og rodder lidt min IIS, jeg har spørgsmål angående redirection til en anden server.

Mit setup består af to web server, to forskellige maskiner (IIS ip 192.168.1.2) og (Wamp ip 192.168.1.3).

ISP --> Port 80 åben --> 192.168.1.2 IIS (jeg har to internet domæner.

Det jeg så gerne vil opnå er at IIS'en tager imod domæne1.dk når jeg skriver det og redirector domæne2.dk videre til Wamp serveren.

Jeg ved godt man skal lave bindings, men hvordan får jeg IIS den til at sende den videre til WAMP serveren på 192.168.1.3?
Avatar billede jokkejensen Novice
19. november 2011 - 13:14 #1
kan du ikke bare i dns have

domæne1.dk:80
domæne2.dk:8080

og i din router sende 8080 -> wampserver:80

?
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
15. december 2011 - 01:14 #2
@jokkejensen: Hvordan vil du angive portnumre i public DNS records? :)

@larz: Du kan bruge din IIS server som reverse proxy med det modul der hedder Application Request Routing. Tjek evt.:
http://blogs.iis.net/carlosag/archive/2010/04/01/setting-up-a-reverse-proxy-using-iis-url-rewrite-and-arr.aspx

Note: ARR er et IIS 7 modul, det virker ikke med IIS 6
Avatar billede larz Nybegynder
26. oktober 2012 - 10:33 #3
Hvis I vil havde point smed et svar