Avatar billede AmandaR Nybegynder
12. november 2011 - 19:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Streger i venstre hjørne af computerskærmen

Hej alle! :-)

På forhånd: Da jeg ikke ved hvilken kategori dette er under, har jeg valgt at sætte den i kategorien "Diverse - Fri debat".

Mit spørgsmål er:
Min søsters bærbar computer (Medion Akoya E6226-MD 98730 med Windows 7), har fået en lille skade (.. tror vi.). Computeren havde stået tændt i omkring 10 minutters tid og vi forlader den så i tre-fire minutter. Da vi kommer tilbage til computeren, opdager vi, at en sjettedel af skærmen (fra venstre mod højre) er der i bunden et sort/mørkeblåt/gråt mærke og en del lyserøde, blå, grønne og gule, lodrette streger. En del af sjettedelen er også bare fuldstændig hvid.

Computeren er cirka et halvt år gammel og har aldrig været tabt eller stødt på nogen måder.

Hvad kan det skyldes?
Kan vi selv gøre noget?

PS. Vi vil meget gerne give point til alle dem, der svarer noget fornuftigt (hjælpsomt!).
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2011 - 19:56 #1
Det i kan gøre er at forsøge at opdatere grafik driveren.
Men løser dette ikke problemet skal den på værksted, da det også kan være hardwarefejl.
Jeg tvivler på det kan være varmerelateret da den ikke er gammel, men for at være sikker kan i downloade SIW, som kan tjekke dette:
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Brug freeware nederst.
Under sensors kan i se temperaturen.
Nærmer den sig 90 grader er det ikke godt
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2011 - 19:59 #2
I har pcen stående på et fast underlag (bord eller coolpad) når den bruges ikke?
En bærbar kan ikke køle ordentligt når den bruges på bløde underlag som seng tøj og lignende ting.
Avatar billede AmandaR Nybegynder
12. november 2011 - 20:22 #3
220661 - Tusind tak for svaret! :-) Vi har altid vores bærbarer computere på et skrivebord, coolpad eller anden form for hård genstand. Vi var inde og tjekke for nye opdateringer hos Medion, men vi kan ikke finde noget med nogle opdateringer til grafikdriveren (.. medmindre det ligger under et mærkeligt navn, selvfølgelig.)

Så det vil sige at de eneste muligheder, der er, er at der er hardware fejl, at hardwaren er brændt af eller at der er opdatering til grafikdriveren?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2011 - 21:51 #4
Grafik delen er enten AMD eller Nvidia, og der kan man direkte se om der er en ny driver.
Du kan inde i enhedshåndteringen se hvilken producent det er.
Nvidia:http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
AMD: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Avatar billede AmandaR Nybegynder
15. marts 2012 - 15:59 #5
220661 - Du må undskylde det meget senere svar. Vi takker mange gange for din hjælp. Hvis i bil have dine point, skal du lige poste et svar. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2012 - 16:18 #6
Du har fået det løst?
Avatar billede AmandaR Nybegynder
15. marts 2012 - 16:27 #7
Nej, faktisk ikke. Forsikringsselskabet mente, at vi med vilje havde fået den til at brænde af, så i sidste ende blev det bare "mudderkastning" mellem os og forsikringsselskabet. Først i sidste uge fik min søster erstatning for computeren. Rigtig træls egentligt, for hun fik en ny computer i midten af januar. Men igen, tusinde gange tak herfra! :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2012 - 16:31 #8
Vebekomme.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2012 - 16:32 #9
Velbekomme :-)