Avatar billede dskytte Nybegynder
04. august 2001 - 15:58 Der er 10 kommentarer og
10 løsninger

Hjemmeside vudering

Jeg ulover 100 point til en go\' vudering af min hjemmeside:
http://www.ds.dht.dk/
Jeg vil også gerne have nogle forslag til hvordan den kan gøres bedre
Avatar billede zyclon Nybegynder
04. august 2001 - 16:08 #1
1. Det er næsten umuligt at læse din skrift, pga. deres røde farve på nogen af siderne og bagrundensfarven.

2. Din skrift er centreret på alle sider og det er med at til at gøre det besværligt at læse. Hvad med at venstrejustere teksten og sætte den ind i en tabel.

3. Lige som det sidste....hvad med at lave lidt grafik ? Siden ser meget bar ud, og jeg er sikker på at lidt grafik vil pynte på det.
Avatar billede avlund Nybegynder
04. august 2001 - 16:09 #2
OK.

For det første: Få en anden addresse/udbyder. Ingen tager en side med reklame-popups seriøst mere.

Ud over det er det nogle lidt kedelige farver du bruger i menuerne, der også ville have godt af noget CSS.

Og jeg ville nok organisere mine links lidt i stedet for bare at nævne dem i én lang rækkefølge, hvor man ikke kan se hvad der er hvad.

Evt. studér farvesammensætningen lidt: den er ikke helt letlæselig.
Avatar billede plexx Nybegynder
04. august 2001 - 16:10 #3
1) Det ser grimt ud at dette kommer flyvende:
Velkommen til DS (Daniel Skytte´s hjemmeside).
Du kan bare lade teksten stå uden nogen \"flyv ind\" effect.

2) Der er nogle små billeder hvor der står \"nyt!\"
disse billeder er beregnet til en hvid baggrund og
passer derfor ikke ind i dit design. Du kan evt. lave nogen selv.

3) Den røde skrift passer ikke til din baggrunds farve. Du kan evt vælge en hvid baggrunds farve
så har du også løst dit problem med (Nyt!) billederne. Rød og hvid er jo også AaB\'s farver.

4) Der behøver ikke at stå 2 gange på din forside at den er lavet af dig.

5) Måske ville et logo gøre hjemmesiden lidt flotter.

6) På undersiden AaB passer baggrunden ikke til dit layout men godt at man kan se AaB\'s logo

7) På undersiden Gratis kan man se ramme kanten det ser ikke godt ud

8) På underside Links skal du nok bruge en sort skrift farve i stedet for den blå.

-Plexx
Avatar billede avlund Nybegynder
04. august 2001 - 16:11 #4
Ud over det...

lidt stavkontrol er nok en god idé.

Flere billeder, og mere integreret i siden.

Og brug en anden editor end Frontpage, som nok er den absolut dårligste der findes til at lave websider i...
Avatar billede avlund Nybegynder
04. august 2001 - 16:13 #5
\"lidt stavkontrol\"... det kunne være jeg også selv kunne gøre god brug af en sådan.
Avatar billede morten_nielsen Nybegynder
04. august 2001 - 16:23 #6
Hej jeg syntes din side er rigtig flot, men måske en anden udbyder? og måske lidt mere indhold men det kommer vel.
Avatar billede morten_nielsen Nybegynder
04. august 2001 - 16:24 #7
og så en anden skrifttype ville gøre godt :)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
04. august 2001 - 16:26 #8
Fin side, hvis det var sådan at man kunne læse hvad der stod. Lidt \"hover\" på dine links ville være godt (fx kunne du lære hvad CSS betyder...)

Og så kan man se borderen på dine frames... ser lidt kikset ud.

...og AaB-delen har en anden baggrund - heller ikke smart.

Man gør heller ikke så meget ud af HVEM der har lavet siden (det kan stå med småt i bunden eller sådan noget...)

::sunlock.dk::
Avatar billede avlund Nybegynder
04. august 2001 - 16:29 #9
Hvad var der lige i vejen med mit svar... jeg mener da jeg gav en masse information til hvordan den kunne blive bedre...
Avatar billede tmceu Praktikant
04. august 2001 - 16:32 #10
Jeg er egentlig tilhænger af hjemmesider, der ikke er overklistret med grafik og din hører bestemt til den kategori. Men som alternativ til en masse grafik, bør du anvende en pænere \"stil\" i fonte, tekst- og baggrundsfarver og helst ikke for mange. Som det er sagt tidligere, er det svært at læse noget af teksten med de farver du har valgt.

Og så synes jeg at du - lige som så mange andre - mangler det unikke, der får folk til at besøge din side - og helst mere end én gang. Tænk lidt over hvad der skal få folk (ud over venner og familie) til at besøge din side. Udover måske fin AAB links samling, er indholdet ret uorginalt og de samme øvrige links findes sikkert på tusinder af andre sider.

Og så også lige det med tekstopstillingen og de mange stavefejl, det bør du straks gøre noget ved.

Men i betragtning af at du kun er 13, er det en god begyndelse.

Held og lykke med siden.

Thomas
Avatar billede plaf Nybegynder
04. august 2001 - 23:37 #11
Alle har en \"første hjemmeside\" og jeg kan da også huske min (uha, uha)

Men: FARVERNE!!! - Grønblå med rød tekst...

Er det nødvendigt at have de der chart.dk bokse på forsiden - de er altså grimme.

Og så slet lige det ene af \"lavet af Daniel Skytte\" på forsiden.

Tror også siden ville være pænere, hvis skriften blev lidt mindre - den henvender sig nok alligevel ikke til ældre mennesker.

tmceu skriver at han ikke er tilhænger af meget grafik, men lidt skader nu ikke - bare det er passer ind og ikke fylder for meget (i Kb)

Og så tjek lige igen for stavefejl!

Go´arbejdslyst!

/Plaf

N.B. Lån evt bogen \"killerwebsites\" af David Siegel på bibliotekt. Den er rigtig go´!
Avatar billede emureactor Nybegynder
04. august 2001 - 23:47 #12
Din side er MEGAGRIM. Det var dog vildt, du får sgu ikke noget job lige med det samme!
Avatar billede dumdum Nybegynder
04. august 2001 - 23:49 #13
emureactor>> Der er heller ikke ligefrem nogen der søger job...
Avatar billede therkildsen Nybegynder
05. august 2001 - 12:32 #14
Farvekombinationen er ikke ret hensigtsmæssig for de brugere der er rød/grøn farveblinde. Det er ikke en joke.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
06. august 2001 - 02:41 #15
Vudering:

1). Dum PopUp ting :-(, væk med den.

2). Fraverne er ikke for gode, se
http://www.builder.dk/builders/colorfinder.asp og find nogle bedere farver (ikke så skrigende - og nogle der er i kontrast).

3). Brug en anden skrifttype Verdanan er et godt bud. Og i en størrelse på ca. 12px.

4). Lav noget mouseover effekt i CSS se:
http://www.builder.dk/builders/hoverbuilder.asp

6). Siden består af tekst og nogle farver. Prøv at lave et deign til den. Se www.cwd.dk

7). Din links kender de fleste prøv at finde nogle guldkorn som der ikke er mange der kender. Eller nogle som er relevant med indholdet (et godt link på en side er www.enter-s.dk).

// Casper S - www.enter-s.dk
Avatar billede xzxzx Nybegynder
06. august 2001 - 02:42 #16
Ups så først at popup tingen tilhørte dht - find et nyt sted på www.internetplads.dk at få hosting. Mange gang få du sub domæne med i prisen :-).
Avatar billede johannielsen Nybegynder
10. august 2001 - 20:15 #17
Prøv med lidt graffik, siden er meget kedelig rent grafisk. Rent tekst med grimme farver er jo ikke ligefrem noget der fænger.

Der mangler også i stor grad funktionalitet. Hvorfor har du lavet siden? Hvad er målet med den? Jeg siger ikke du ikke har noget, men tænk lidt over det...hvorfor skal man ind på din side?

Desuden mangler der struktorering i menuen. Forside skal selvfølgelig være øverst...osv.

Der er mange flere ting at pille ved, men jeg vil jo heller ikke tage modet fra dig. Har jo selv været på det niveau engang, og blev irriteret når folk skrev hård kritik til mine ellers så \"flotte\" sider. Jeg var jo så stolt over overhovedet at kunne lave dem...

Så keep up the [good] work...;-)

/Johan
Avatar billede vandhunden Nybegynder
12. august 2001 - 10:20 #18
Hey. Farverne er altså totalt kiksede. Aldrig rød skrift på den baggrund. Det ser grimt ud fordi at både rød og den grønne du har brugt er ca. lige mørke, så der er ingen kontrast og det forstyrer øjnene. Lav tekst mørk på en lys baggrund (eller omvendt). Og drop så pang-farverne.

/Andreas
Avatar billede john.buhl Nybegynder
04. oktober 2001 - 08:32 #19
Hej dskytte
Det er ikke lovligt at åbne links på dig egen side. Ellers er det et fedt site
hilsen john
Avatar billede mathiash Nybegynder
17. april 2003 - 16:51 #20
emureactor --> Hvorfor sviner du andre sådan til???
http://exp.dk/spm/339540