Avatar billede Berti12 Nybegynder
10. november 2011 - 17:23 Der er 2 kommentarer

Value added tax or equivalent?

Hej kan jeg godt blive Value added tax or equivalent? Som jeg ikke rigtig ved hvad betyder? :)

100 point til den der kan svare mig på hvad Value added tax or equivalent betyder og om man kan blive det som 16 årig?
Har en nogenlunde fornemmelse af hvad det betyder, men jeg vil ikke gætte herinde :)

På forhånd tak!
Avatar billede inglenook Praktikant
10. november 2011 - 17:27 #1
Value Added Tax (VAT) er det engelske udtryk for moms
Equivalent betyder 'ligesom' eller 'lignende'
men hvordan du kan 'blive' det ved jeg ikke ..... I hvilken forbindelse ?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2011 - 18:12 #2
Du kan blive det ved at være en stat.
Det er moms og andre afgifter, der bliver lagt på køb - det er ikke det samme som at en privat handlende kan få lov til at tage fx 3% af den samlede omsætning fra en hvilken som helst butik.