Avatar billede webopgaver Nybegynder
09. november 2011 - 17:37 Der er 3 kommentarer

Adgang til Surftown's MS-SQL server via Visual Studio 2010

Jeg har et kæmpe problem som jeg rigtig gerne vil have løst snarest. Håber at nogen kan hjælpe mig.

Jeg har kbt hosting hos Surftown og vil nu gerne arbejde med MS-SQL database som en del af min applikation.

Jeg har via deres admin-site oprettet en adgang til deres databaseserver men kan ikke koble op på denne fra Visual Studio 2010???

Jeg har:

1) Indtastet min IP adresse i "Ekstern DB-adgang". IP adressen er valideret med surftown og er ok

2) Når jeg fra server explorer vælger: "Add server" fejler den.
(forsøgt med både servernavn og IP adresse og samme fejltekst fremkommer. Både servernavn og ip adresse er valideret med surftown og er korrekt)

3) Jeg har efter indtastning af servernavn ligeledes ndtastet:
"Connect using a different user name"
(brugernavn og adgangskode er korrekt jvf. validering med surftown)

4) Jeg får følgende fejlmelding:
"Could not reconnect to "msdb5".
Make sure that the machine and path are valid."

Alt er forsøgt og Surftown melder pas. Hvem kan hjælpe ? Det vil være en kæmpe hjælp for mig, at få løst denne udfordring

På forhånd tak
Avatar billede Syska Mester
09. november 2011 - 17:52 #1
Kan du koble op via SSMS?

Er det kun VS der fejlen ?
Avatar billede webopgaver Nybegynder
09. november 2011 - 18:55 #2
Jeg har ingen ide om hvad ssms er ?

Kan du uddybe ?
Avatar billede Syska Mester
09. november 2011 - 19:10 #3
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=22985

Jeg ville bare måske komme lidt nærmere om det er en VS only ting eller alle programmer fejler.

SSMS er en editor for MSSQL databaser. Jeg kan bedre lige den end VS ... og ved der tidligere har været mærkelige problemer med VS og MSSQL.

mvh