Avatar billede salsa09 Nybegynder
08. november 2011 - 12:32 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Unmontable_boot_volume

Jeg ved at der har været svaret på dette sp. tidligere
men jeg syntes ikke at det hjælper mig så meget, da jeg ikke ikke kan køre chkdsk!
mit problem er som følger:
for længe siden (ca. 2 år)begyndte der at komme en bluescreen en sjælden gang i mellem, denne kom med tiden oftere og jeg taler om en næsten ny pc fra visionComputer i Roskilde. jeg tog aldrig kontakt til dem. så her for nylig to uger tilbage stoppede den med at køre helt. den stopper op i mens den loader windows 7 lige inden den normalt kommer op med login skærmen! jeg prøvede forskelligt og endte med at ligge windows 7 ind igen. jeg kørte tidligere en 64 bit version, men da dene ikke havde kørt ordentligt valgte jeg denne gang at prøve med en 32 bit version. den havde ikke kørt ordentligt på den måde at den ligesom frøs i forskellige applikationer ikke nogle bestemt.
I første forsøg stoppede den under instalationen af den nye windows med i andet forsøg lykkeds det igen at få den op og køre. nu har jeg så haft den kørende i en god uges tid og plusdelig er problemet tilbage. den er stået helt af og jeg har ingen kontakt til c drevet.
Jeg går ud fra at det er en HDD fejl men jeg kan på ingen måde komm til at køre noget på c drevet. jeg har hentet Hiren's bootcd 15 og har tjekket RAM men Mentest 86 v. 4.20 og den sige at ram er ok.
jeg har prøvet forskellige programmer fra samme cd der skal teste HDD men de stopper alle under indlæsning af noget der hedder:
"Adabter not present.
ASPI8XX.SYS Loading..."
og der stoppe det så??

Er det en ny HDD der skal til eller er det noget helt andet?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2011 - 12:44 #1
der er hardware på motherboard, der ser ud til at være problemet.
Du kan forsøge at flytte til at andet stik - hvis det ikke hjælper, så kan man få indstikskort så man ikke skal skifte bundkort.
fx http://www.av-cables.dk/computer_kabler/sata_kabel/sata_pci_kort/pci_sata_kort_5644_da.html
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 12:46 #2
prøv med en nyinstall på denne måde

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå denne vej ind under avanceret

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

hvis du nu fjernede partition c og oprettede en ny på samme størrelse så er den helt ren og vil auto blive formateret
hvis det er win 7 fjerner man også den partition på ca. 100mb da den auto bliver lavet - deri ligger systemfilerne og hbvis de  er ødelagte eller corrupt som der skrives bliver en nyinstall jo derefter
derefter opdaterer du bundkortets driver og bagefter bruger du
slimdrivers

http://www.driverupdate.net/

husk opdateringer fra microsoft
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 13:01 #3
Hvis du tror det er en HDD fejl, så tag HDD ud og sæt den til en anden compuer som USB eller HDD 2 på bundkortet. Så kan du teste den der.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 13:05 #4
#2 "hvis du nu fjernede partition c og oprettede en ny på samme størrelse så er den helt ren og vil auto blive formateret"
Det er desværre ikke tilfældet. Det bliver den kun med overskrivning med f.eks. Killdisk.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 14:22 #5
jo det er faktisk korrerkt

fremgangsmåden jeg bekrev er fortrinlig og man behøver kun bruge killdisc hvis der ligger følsomme oplysninger på den og harddsisken skal sælges
og det fremgår ikke af spørgsmålet så hvordan du fik den ind tja???
ud over det har han hiorens hvor der ligger rigig gode programmer til det.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 14:27 #6
Jeg har været udsat for ikke at kunne installere XP på en disk hvor der havde været win7. AHCI var slået fra og alle partitioner nedlag, nye oprettet og formateret. Så kørte jeg Killdisk og efterfølgende gik alt helt uden problemer. Så der har trods alt ligget noget, som har lavet rav i det:)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 14:44 #7
af og til kan man komme ud for at en harddsike er fuldstændig låst uden du kan gøre noget som helst - man fjerner og roder med partitioner i windows og den er skide lige glad man kan bare ikke

http://www.hiren.info/pages/bootcd
MBR (Master Boot Record) Tools

de ligger her på stribe

denne her lå på en tidligere version men kan stadig ligge der - har ikke haft brug for den endnu

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

jeg har også prøvet killdisc hvor den ikke kunne men sådan er der så meget - kildisc er rar at have af og til men det gør ikke andre metoder ikke uduelige
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 14:53 #8
Nej da, derfor skrev jeg også f.eks Killdisk, og den ligger jo også på Hirens.
Avatar billede salsa09 Nybegynder
08. november 2011 - 22:45 #9
@treatmenice - Det lyder noget langhåret, håber jeg kan finde ud af det! Har lige et tillægsspørgsmål i forbindelse med at fjerne partision c og oprette en ny på samme str.? Min hdd består af en skjult partision jeg ikke har adgang til men kun kan se via computer administration, et c drev og et d drev. Mit spørgsmål er så! Ødelækker jeg ikke også d drevet ved at fjerne c partitionen? Den vil jeg nødigt formaterer, der ligger vigtige data der ikke er lavet fuld backup af!!
Avatar billede salsa09 Nybegynder
09. november 2011 - 06:26 #10
Jeg prøvede at skifte stikket hvor Hdd var sat fast på bundkortet, fra sata 1 til sata 2. nu kom jeg så ind i et andet startup billed hvor der bliver skrevet at der har været fejl  og man skal sætte windows skiven i og trykke enter for at fortsætte. nu er jeg så kommet ind på c drevet og køre chkdsk den er pt ved at rapoterer en masse fejl hvor den skriver filpostsegmentet og så en masse tal 3010...- og derud af, den er ikke færdig endnu.
er det noget der kan repereres af chkdsk selv?
Avatar billede salsa09 Nybegynder
09. november 2011 - 06:56 #11
Nu blev den færdig chkdsk har fundet 668 beskadiget filposter som den nu er ved at slette? spændene hvad der så sker!! ;O)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 07:17 #12
ja det er jo ikke uvæsenligt at få at vide det er med recovery
du har vel lavet de famøse cd som man latid bliver bedt om

du skal så starte den op og gå ibios og herfra slå den over på den skjulte partition og lave recovery hvis den stadig virker

m.v.h
Avatar billede salsa09 Nybegynder
09. november 2011 - 07:53 #13
hehe nej har ingen recovery disks. men den har netop genstartet efter chkdsk og det ser ud til at windows er oppe og køre igen :O)
men det må have været det jeg skrev om i post #10 og så har chkdsk åbenbart selv fikset det.. Pi... fedt.
Men tak for hjælpen og de mange gode forslag, til jer alle tre.

//Salsa
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 07:58 #14
sørg nu for at få dem lavet ellers kan man ofte købe dem hos producenten af maskinen
næste gang er den måske helt død
de må have sagt det til dig da du købte den
Avatar billede salsa09 Nybegynder
09. november 2011 - 08:43 #15
No ingen info fra dem og ved ikke lige hvordan jeg skal lave dem og har ikke planer om at købe noget som helst der mere. Jeg må jo nok regne med at sætte en ny disk i svinet ikke?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 11:15 #16
den du har inde har du vel ikke nummeret på
af ot til står det i bunden eller på siden afhængig af pc type

hvis det ikke er tilfældet

så skal du altså ud at købe en ny windows licens

ellers kan du hvis du har nummeret bruge en eksakt mage til win version aktivere den med det
Avatar billede salsa09 Nybegynder
10. november 2011 - 17:12 #17
Så er der ved at opstå problemer igen.
Egentligt samme problemer med at der kom en blåskærm og comp. genstartede, men denne gang kunne jeg bare logge ind som normalt?
Men alt køre bare mega langsomt! den er rigtig længe om at åbne programmer som fx. browseren og når den er åben er det sigesom om at den fryser fast i et stykke tid og der kommer en ukalr hvid hinde over skærmen men efter et lille stykke tid går den væk, men kan komme igen kort efter og andre gange virker det til at gå væk efter første frys.
Jeg tænker om det måske kan være bundkortet der er problemet i virkeligheden?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2011 - 07:44 #18
burn in test vil sladre hvis den kan

http://www.passmark.com/products/bit.htm

sæt en tilfældig cd i drevet

m.v.h
Avatar billede salsa09 Nybegynder
11. november 2011 - 10:09 #19
treatmenice vil prøve det program men kan se at det koster penge og ved ikke lige om trailversionen kan hjælpe mig, har ikke fået læst det hele!

Men jeg har morgenen igennem siddet og forsøgt mig med forskelligt og var i den forbindelse inde i resourseovervågningen(se screenshot)[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/819/expertenprob2.jpg/][IMG]http://img819.imageshack.us/img819/9643/expertenprob2.jpg[/IMG][/URL] og der så det ud som om at hdd var belastet 100% nærmest hele tiden og det var mit antivirus prg. AVG der hele tiden kom frem under proces navn både ved CPU og HDD, så jeg afinstallerede det og nu syntes jeg at det køre bedre igen. Jeg har i stedet lagt AVAST free antivirus ind og håber så at det køre ordentligt nu.
Kan det have været det der har været årsag til hele balladen?
Avatar billede salsa09 Nybegynder
11. november 2011 - 10:10 #20
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/819/expertenprob2.jpg/][IMG]http://img819.imageshack.us/img819/9643/expertenprob2.jpg[/IMG][/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
Avatar billede salsa09 Nybegynder
11. november 2011 - 10:14 #21
Tror at jeg fik lagt et forkert link til billedet, men her er der forhåbentligt.
http://img412.imageshack.us/img412/9643/expertenprob2.jpg
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2011 - 11:58 #22
burn in test koster ikke penge
DET ER GRATIS

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

alt er tænkeligt
avg har af og til lukket ikke så få pc med fejl fra deres opdateringer
Avatar billede salsa09 Nybegynder
12. november 2011 - 09:58 #23
Ok nu har jeg prøvet at køre burnintesten og efter noget tid lukker testen ned og står og blinker FAIL..FAIL.. i et rødt skilt midt i billedet?
Jeg kan ikke umiddelbart se hvad der går galt?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2011 - 10:42 #24
prøv igen og fjern dem alle sammen og sæt kun 1 til ad gangen

altså teste med f.esk kun cdrom drev
teste med kun graffik

og så videre
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2011 - 10:46 #25
link "2 skulle du altså lige overveje igen
du havde haft den oppe at køre nu hvis det var gjort
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2011 - 10:48 #26
http://www.eksperten.dk/spm/950867#reply_7865162

men prøv lige med hirens under det her

Device Driver Tools

denne her måske

UnknownDevices 1.4.20 (12-09-2011)
Avatar billede salsa09 Nybegynder
12. november 2011 - 16:06 #27
treatnenice, #2 bliver mit næste projekt, men det bliver på min nyerhvervede SSD fra OTZ på 120 gb ;0)
Jeg havde bare håbet at finde ud af hvad problemet er, da jeg ikke er så vild med besværet ved en cleen install af win for bare at finde ud af at bundkortet er stået af!
Jeg forsøger at teste de enkelte hardware dele for sig nu, men det tager jo en krig :0/ men jeg har fået tester ram, hdd og cpu uden fejl!

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du skriver i #26 ?
Avatar billede salsa09 Nybegynder
12. november 2011 - 20:02 #28
treatnenice hvis du skriver et svar får du pointene og et stort tak for hjælpen.

Nu er det helt af h. Til igen den genstarter og chkdsk køre automatisk gang på gang?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2011 - 07:37 #29
ok