Avatar billede eaaj Novice
04. november 2011 - 16:37 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Overføre fra pc til Nokia mobiltelefon

Jeg ved ikke om det er her spørgsmålet skal stilles, men jeg prøver.
Jeg har en Nokia 6700 classic. På min pc har jeg Nokia suite. Den kan ikke finde min telefon. Der er noget som konflikter hele tiden.
Nokia sagde at jeg skulle fjerne suite og geninstallere det. Det hjalp ikke.
Sætter jeg min mobil på "udskriv & medier" kan pc godt finde telefonen.
På en låne pc virker det fint. Den kører win.7.
Jeg bruger XP, office 2010, mse
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 16:42 #1
Du er vel klar over, at Nokia suite er byttes ud med Nokia Novi suite?
Avatar billede eaaj Novice
04. november 2011 - 16:51 #2
Nokia pc suite er lavet om til Nokia suite,(ifølge nokia)De siger det er den jeg skal bruge (men den virker bare ikke) De sagde også at jeg skulle finde en meget pc kyndig til at løse problemet. Jeg har en formodning om at det er XP som driller!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2011 - 16:55 #3
Ovi Suite kan bruges - men det er noget ringe software, så man bør/skal blive på PC-suite.
Hvordan forbinder du pc/telefon?
Avatar billede eaaj Novice
04. november 2011 - 17:08 #4
Nokia pc suite er udgået, der er ingen opdateringer/support til den mere. Den afløses af Nokia suite.
Jeg forbinder med USB kabel.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 17:08 #5
Enig med #3 Ovi er bestemt ikke en forbedring. Hvilken oveførsel bruger du, kabel eller Blue tooth?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 17:19 #6
Ok, jeg har kun prøvet med Blue tooth. Telefonen blev hurtigt fundet, derimod var det noget besværligt, at få etableret forbindelsen mellem telefonen og Ovi, og det først efter jeg havde tilmeldt mig til noget ekstra bras, som jeg ikke er interesseret i.
De fik så et falsk navn og en Mail adresse jeg kun bruger til den slags junk. Skamfuldt dårligt fra Nokia.
Avatar billede eaaj Novice
04. november 2011 - 17:37 #7
Nokia siger jo også "find en som kan løse det"!!!!
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 17:48 #8
Nokias svar er tåbeligt! Et program som det, som er til hvem somhelst, må selvfølgelig ikke kræve eksperter. Selv store programmer so windows 7, kræver ikke eksperter. Og hvor finder man en ekspert i Nokia Novi?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 18:16 #9
Jeg har lige installeret Ovi på en anden computer via Bluetooth.
Kontakten er etableret, men jeg kan ikke bruge den til andet end til at sende SMS. Jeg har synkroniseret mine kontakter, men ikke et eneste telefon nr. kan ses på Ovi.
Avatar billede eaaj Novice
04. november 2011 - 18:28 #10
Min telefon er lige kommet fra rep. men jeg tror desværre at det er i den fejlen er.
Jeg prøvede lige at overføre musik til min gamle Nokia 6131. Der var der ingen problemer. Musikken smuttede lige over.
Så prøvede jeg igen med Nokia 6700 classic. Den skriver bare "handlingen kunne ikke udføres"
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 18:33 #11
Desværre jeg hopper af her. Jeg kan ikke hjælpe. Ovi hænger mig ud af halsen, så jeg sletter den. Sådan noget L...!!!
Jeg har en NOKIA C1-01 DARK GREY.
Avatar billede eaaj Novice
04. november 2011 - 18:50 #12
Nogen andre forslag til hvordan jeg får musik til min Nokia. Det er et bestemt musikstykke jeg bruger det som ringetone. Jeg havde det før telefonen kom til rep.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2011 - 19:38 #13
min gamle nokia havde et løst mikro-sd-kort. Det satte jeg i læser på pc og kørte via stifinder det over, som tlf skulle have.
Så skal kortet tilbage i tlf, og data kan bruges.
Avatar billede buster47 Nybegynder
05. november 2011 - 12:18 #14
Du behøver ingen Nokia Suite eller andre programmer, du tilslutter bare din Nokia til din pc enten med USB kabel eller bluetooth, (du siger at din pc genkender din Nokia)herefter finder du det musik du vil have over til telefonen,højre klik på det med musen og herefter vælg send til,og her vælger du så din Nokia og herefter er musikken på telefonen.
Du kan også gå ind og se efter dine drev på din pc når telefonen er tilkoblet din pc her vil du så finde din Nokia som et af dem.Dobbelt klik på Nokia herefter kan du se hvad mapper der er i din Nokia,find nu den mappe du vil have din musik over i kopier musikstykket ved at højre klikke på det og vælg kopier og derefter klister det i den mappe på telefonen.
Da det kun er et stykke musik det drejer sig om kan du også bare sende det som en fil med email og derefter åbne mailen på din telefon og herefter downloade filen til telefonen.
Avatar billede eaaj Novice
05. november 2011 - 14:12 #15
Problemer er (har jeg fundet ud af nu) at min pc med XP ikke kan finde min Nokia 6700 classic.
På linien ved siden af uret står "Der er fundet ny hardware, MTP Device"
I følge nokia er det en fejl.
Kobler jeg telefonen til min kones bærbare pc, som jeg ikke ret gerne må låne til sådan noget, så er det til at flytte omgående
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 15:02 #16
Har lige prøvet forslaget fra #14 og det virker.
Avatar billede eaaj Novice
05. november 2011 - 16:09 #17
Nu har jeg fundet ud af at min pc (XP) overhovedet ikke finder mobiltelefonerne. Går jeg i "denne computer" kommer der intet frem. Jeg har prøvet med 3 forskellige. "Låner" jeg konens pc med Win. 7, så finder pc alle 3 med det samme.
Jeg ved så ikke om softwaren i telefonerne ikke kan bruges på XP???
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 16:25 #18
Er du klar over, at bluetooth også skal være sat til i Windows?
Prøv at se under Start / Devices and printers (Enheder og printere?) venstreklik på bluetooth enheden og derefter på Bluetooth settings, og se efter om der mangler flueben i noget.
Når det fungerer rigtigt vil din telefon også blive vist der.
Avatar billede eaaj Novice
05. november 2011 - 18:21 #19
Den med enheder og printere er, mig bekendt, kun i Win 7 - ikke i XP.
Nu har jeg prøvet at fjerne alt med Nokia. Sluttet en telefon til. Så kan pc ikke finde den. Så installerede jeg Nokia PC suite (den gamle version)Så kunne pc finde alle 3 telefoner. Nu har jeg så slettet det igen og vil installere Nokia Suite (den ny version) Det bliver i løbet af søndagen, så vil jeg se om det så virker.
Avatar billede buster47 Nybegynder
05. november 2011 - 21:23 #20
Hos Nokia Beta Labs har de en ny Nokia Suite der fungere fortrinligt og ikke er svær at bruge http://betalabs.nokia.com/
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 00:56 #21
#20 Den ligner da den anden Ovi, og hos mig fungerer den lige så dårligt. Det vil sige, at når jeg synkroneserer kontakter, får jeg ingen kontakter ind på Ovi, jeg skal selv skrive dem en for en. Jeg mener da, at i den gamle suite fik man kontakterne fra mobilen ind på Suiten?
Avatar billede eaaj Novice
06. november 2011 - 07:41 #22
På konens Win 7 kører der perfekt, det er på min XP problemerne er.
Avatar billede eaaj Novice
06. november 2011 - 16:19 #23
Mere og mere mystisk. Nu er der lagt Nokia Suite ind på min XP pc. Den er flere minutter om at finde telefonerne, men den gør det til sidst. Jeg "leger" med Nokia 6700 Classic, Nokia 6131 og Nokia 5230.
På 5230 og 6700 kan den ikke lægge noget ind, men på 6131 virker det perfekt.
Jeg lagde musik ind på 6131, sendte via blue tooth til 6700. Så virker det. Det er som om de nye telefoner, jeg bruger kabel CA-101, ikke kender formatet???
Jeg kontakter Nokia mandag igen.
Avatar billede buster47 Nybegynder
06. november 2011 - 18:03 #24
eaaj, jeg tror ikke det har noget med dit kabel at gøre,men derimod at hver af telefonerne bruger forskellige "drives",det er også derfor at det tager noge tid hver gang du tilslutter en ny telefon da de nye drives først skal installeres (dette bliver gjort automatisk).Næste gang du tilslutter en af dine telefoner går det meget hurtigere med at Nokia Suite finder dem.
Avatar billede eaaj Novice
06. november 2011 - 18:21 #25
Det troede jeg også. Der er lige gået 3 minutter før Nokia Suite fandt telefonen.
Avatar billede eaaj Novice
07. november 2011 - 13:37 #26
Nu er Nokia kommet med en super melding. "Du skal bare installere win. 7 så kører det. Det virker nok ikke med xp." Han ville dog ikke betale for det.
Jeg prøvede med konens win. 7 pc. Der virker det perfekt, men ikke på min xp.
Det er som om at nokia allerede har droppet xp!!!
Avatar billede buster47 Nybegynder
07. november 2011 - 17:37 #27
Det er der vel ikke så meget at sige til,selv Microsoft har droppet XP.Men kan du ikke finde en fil med den gamle pc.Suite på nettet,da der må være mange i samme situation her er et link  http://downloads.phpnuke.org/en/download-item-view-x-n-v-m-g/NOKIA%2BPC%2BSUITE.htm
Avatar billede eaaj Novice
07. november 2011 - 18:10 #28
De påstår jo at den ny nokia suite er kompatibel med xp. Jeg har lige prøvet med den gamle nokia pc suite. Den virker heller ikke. Jeg tror det er xp der er problemet.
Jeg kan godt overføre billeder og lave sikkerhedskopi af min telefon - blot ikke lægge musik ind på den.
Avatar billede eaaj Novice
08. november 2011 - 08:33 #29
Nu har jeg lige prøvet at koble min telefon til en anden pc med win 7. Den finder telefonen omgående.
Jeg syntes det er for ringe fra Nokias side at de skriver det hele er kompatibelt med XP når det ikke er det.
Jeg lukker sagen, da der åbenbart ikke er nogen løsning på problemet.
Avatar billede eaaj Novice
09. november 2011 - 07:28 #30
.