Avatar billede whynot Nybegynder
03. november 2011 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal det virkelig være så svært at finde en seriøs udvikler af apps til android/Iphone??

Hejsa Alle Sammen

Jeg er ved at starte en ny virksomhed omkring en specialiseret service til autistiske børn og unge. En del af servicen afhænger af at disse børn og unge har en smartphone hvorpå der skal ligge en app, som jeg mægtig gerne vil have udviklet til både android og Iphone. MEN MEN MEN.. efter at jeg har henvendt mig til to forskellige udviklingsvirksomheder, har jeg fornemmelsen af at de slet ikke tager mig seriøst.

Jeg har selv en generelt IT-faglig viden og arbejder til dagligt som projektleder i en stor IT organisation - Derfor er jeg jo ikke programmør og er slet ikke it-arkitekt, men mener godt at jeg kan gennemskue de steps jeg skal igennem før min virksomhed har et produkt at sælge. Derfor har jeg brugt en del tid på at beskrive min forestilling om min app så meget jeg overhovedet kan.. dette være sig beskrivelser af app'ens målgruppe, hensigt, tegninger af screenshots hvor jeg har beskrevet alle elementer som skal være på de enkelte skærmbilleder, hvad disse skal gøre og inteagere med hinanden. Dette materiale har jeg som sagt vist to forskellige udviklingsvirksomheder - som blot hostede et timetal op.. men uden at kunne give en begrundelse for hvorfor det netop var blevet det tal og ikke et andet... de kunne med andre ord ikke sige hvilke overvejelser de havde da de lavede tilbudet til mig, hvilket gør mig lidt tilbage holden om at give dem ordren.

Jeg er nervøs for om den arkitektur/struktur, som skal laves i app'en som fundament, og som jeg ikke kan gennemskue, bliver lavet ordentligt og ikke blot bliver klasket sammen med uovervejede konsekvenser til følge. Min frygt ligger i mulighederne i videreudvikling af app'en, men også om at have en rimelig velgrundet sandsynlighed for at få skabt en stabil, sikker og brugbar app.!

Jeg vil slutteligt lige huske at sige.. at jeg selvfølgelig ikke regner med at app'en rammer 100% korrekt fra starten af.. Derfor har jeg tænkt at fokusere på kernefunktionaliteter i app'en og få disse på plads før jeg går videre.. og at jeg selvfølgelig skal bruge nogle penge på denne iterative proces hvor nogle ting der måske virkede på papir ikke virker hos mine slutbrugere/kunder. Derfor er min største bekymring, at jeg ikke fra starten får den nødvendige ansvarlige rådgivning jeg har så hårdt brug for fra leverandøren der tager opgaven.

Hvordan griber jeg denne problemstilling an? Skal jeg gå andre veje for at få min app. udviklet? Hvad ville I andre gøre og hvad er Jeres erfaringer i udviklingen af en app?

Altså hvor jeg håber at nogle her på amino har nogle erfaringer de kan og vil dele ud af :)

Sæt i gang :)
Avatar billede asgerfro Nybegynder
03. november 2011 - 22:15 #1
Hej

Send mig en mail på asger@smallred.net og send gerne dit materiale med så giver vi gerne et overslag. Hvis du ikke syndes det er helt i skoven så kan vi jo lave et møde, hvor vi laver en scrumb. Så ved du præcist hvad vi regner med tager hvor lang tid. Så kan vi jo tage den der fra. Vi hjælper i hvert fald gerne med dit projekt og/eller rådgivning. Vi har prøvet at lave software før af en mere kompleks karakter og modulopbygger næsten altid vores ting.

MVH
Asger
SmallRed.net
Avatar billede Dal7400 Nybegynder
13. november 2011 - 16:37 #2
Hej,

Jeg vil meget gerne tilbyde min hjælp. Send gerne en mail med materialet til info@tk-datateam.dk - ¨så kan vi dræfte nærmere.

MVH
Morten
Avatar billede whynot Nybegynder
07. december 2011 - 14:38 #3
Jeg lukker spørgsmålet..