Avatar billede spil2vind Nybegynder
03. november 2011 - 12:36 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Sende SMS via computerkabel til mobiltelefon

Hej

Jeg igennem en del tid gået og rodet med muligheden for at sende SMS via computeren og et kabel til mobiltelefonen, er der nogen som kan hjælpe med dette, jeg er villig til at der afregnes for dette.

Pft
Carsten
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. november 2011 - 12:50 #1
Prøv at Google det - der er rigtig mange komponenter til dette.

http://www.oxygensoftware.com/en//products/tsms/
http://www.logixmobile.com/products/mcore/index.asp
http://www.ozekisms.com/index.php?owpn=453

Nogle er mere gratis end andre.

Jeg rodede med det for et par år siden i arbejdsmæssig henseende. Men jeg kan ikke huske hvad den komponent jeg prøvede hed, og koden har jeg ikke adgang til mere.
Avatar billede spil2vind Nybegynder
03. november 2011 - 14:10 #2
Det ser rigtig fint ud, er der nogen som kan sige god for OxygebSoftware inden man smider 14000 kroner efter source koden?
Avatar billede martinlind Nybegynder
03. november 2011 - 14:46 #3
hvorfor ikke bare bruge tele-udbyderens web-service ( f.eks. bibob's )
Avatar billede spil2vind Nybegynder
03. november 2011 - 15:00 #4
ja hvorfor ikke det martin...fordi det gør vi også..men fordi det i længden være billigere med fri sms med telefonen end at betale 0,15 krone pr. sms
Avatar billede Qobra Nybegynder
03. november 2011 - 16:13 #5
Husk lige at se om dit abonnement må bruges kommercielt, ellers kan du godt risikere en kæmpe ekstraregning/bøde per sms.
Avatar billede spil2vind Nybegynder
03. november 2011 - 20:55 #6
Tak, det er klart noget der lige skal sikres.

Nogen der har genskab til Oxygen Software?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
03. november 2011 - 22:28 #7
prøv at tage et kig på float's mobile agent der er et open source projekt skrevet i Delphi 7.
http://sourceforge.net/projects/fma/files/

der er en række komponenter med i pakken med fuld kildekode så mon ikke du kan stykke noget sammen ud fra dette ?
afhængigt af hvilken mobil du vil bruge som sms modem skal du ind og kigge på AT kommandosættet, dette kan variere lidt alt efter producent og model :)

alternativt kan du også bygge en komplet sms server med linux og playsms der administrerers fra et webinterface :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
03. november 2011 - 22:31 #8
Avatar billede spil2vind Nybegynder
03. november 2011 - 22:43 #9
Tak for indspark, kan ikke finde source til MobeleAgent2.1, måske jeg er for træt til at se den og playsms kan jeg ikke gennemskue med hensyn til virkemåde
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
03. november 2011 - 23:33 #10
Projektet hedder MobileAgent.dpr.
seneste version af kildekonde kan checkkes via SVN: svn co https://fma.svn.sourceforge.net/svnroot/fma fma
eller kan findes i denne zipfil her: http://sourceforge.net/projects/fma/files/FMA%20%28Beta%29/FMA%202.1%20Beta%204/

PlaySMS fungerer på den måde at man sætter en Linux server op (virtuel eller fysisk, det er underordnet; det vigtigste er at systemet kan tilgå usb og/eller seriel port afhængig af kablet) og installerer playsms. dette vil så kunne fungere som en sms gateway i samme stil som fx cpsms.dk via et webinterface.
jeg kan ikke huske om det er indbygget i playsms endnu, men det ville så give mulighed for at kunne kommunikere over fx XMLRPC, REST eller JSON-RPC.
dvs du vil kunne sende en kommandostreng afsted til playsms som så sørger for at udsende den eller de sms beskeder der skal afsendes :)

nu ved jeg heller ikke hvor meget funktionalitet du skal bruge, så det er lidt svært at kunne finde den løsning der passer bedst :)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
04. november 2011 - 16:45 #11
Det virker perfekt MobileAgent, så smider du et svar psycosoft-funware
Avatar billede spil2vind Nybegynder
09. november 2011 - 15:23 #12
Hvis du nu smider et svar, kunne jeg så ikke få dig til at finde softwaren for WBluetoothSocket, WIrCOMMSocket og TTntAction, det er dem der giver de største udfordringer, msåke du ligger inde med filer fra dengang du rodede med det
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. november 2011 - 01:00 #13
jeg er ikke helt med på hvad det er du mener.. er det sådan du ikke kan finde komponenterne eller kan du ikke få dem til at virke?

du er nødt til lige at uddybe det lidt mere :)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
10. november 2011 - 07:48 #14
Kan ikke finde komponenterne
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 15:43 #15
PDAnet
Avatar billede spil2vind Nybegynder
10. november 2011 - 15:59 #16
Er ovenstående et forsøg på at være sjov?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2011 - 13:52 #17
Nej - PDAnet kan man sende SMS fra
Avatar billede spil2vind Nybegynder
11. november 2011 - 14:26 #18
Du fatter dig godt nok i korthed eller er der noget jeg ikke forstår, opgaven lyder på at sende SMS via kabel til mobil telefonen.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2011 - 14:41 #19
Jeg ahr forstået det sådan, at vedkomne vil have sendt en SMS til en person via computeren. Hvis man downloader PDAnet på telefon og pc, kan man sende SMS direkte fra sin computer - med og uden kabel. Benytter det selv :)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
11. november 2011 - 14:52 #20
Jeg forstår helt at det løser dit behov, men her gælder det om at udvikle et program som kan udnytte telefonen, vi bruger som bekendt en løsning hos bibob.dk hvor det koster 15 øre pr sms.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. november 2011 - 14:52 #21
spil2vind:
Hvis du henter den tilknyttede SDK her: http://sourceforge.net/projects/fma/files/Delphi%20SDK/Update%202.1%20Beta%202/
får du adgang til komponenterne du søger.
De er placeret i mappen CVS-20050301

Hvis du er fortrolig med Subversion versions kontrol softwaren vil jeg dog anbefale du laver et checkout af den seneste gemte kode :)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
11. november 2011 - 17:12 #22
Mange tak, det havde jeg ikke lige set. :-)

Man må sige, at det har været et kæmpe projekt de har været igennem, der er tænkt store tanker, eller hvorledes tilflyder komponenter til projektet, er der nogen der kan forklare, hvorledes dette hænger sammen, bare for en forståelse af sourceforge.net
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. november 2011 - 17:32 #23
det var så lidt :)

FMA projektet i sig selv er ret stort.
Som ren hyggekoding sidder jeg for tiden og er ved at skille FMA ad i småstykker for at bruge mange af elementerne til en ny open source phone manager der bla bliver udgivet til Linux.
- udviklerne bag FMA har givet grønt lys for jeg genbruger noget af deres kode :)

Sourceforge.net er et kæmpe hosting central for alle mulige tænkelige open source projekter i mange forskellige katekorier.
I og med at de fleste af mine projekter bliver udgivet under en open source licens er det ikke noget problem at kunne benytte kodestumper fra andre projekter såfremt man respekterer de oprindelige udviklere og giver dem lidt kredit for deres arbejde :)

udvikler man kommercielle programmer skal man dog passe på hvad man bruger fra open source universet da man ellers meget hurtigt kan komme i klemme hvis man ikke undersøger hvilken licens kildekoden er licenseret under og hvad denne tillader ifb. kommerciel brug. :)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
12. november 2011 - 17:46 #24
Måske du kan hjælpe mig med at forstå hvorledes jeg taler med telefonen via pdu og den korrekte pdu kode for et mobilnummer og en teksten Hej med dig æøå, for den kode jeg har trukket udaf FMA projektet giver en error, det vil sige, at der går noget galt under konverteringen til PDU
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. november 2011 - 18:46 #25
jeg skal nok se hvad jeg kan findre frem fra gemmerne :)
Avatar billede spil2vind Nybegynder
12. november 2011 - 19:19 #26
Har sendt dig en email med pdu kode, så vil være glad for at få en korrekt pdu kode, idet det umiddelbart ser udtil at den ihvertfald spiser første tegn i beskeden altså H'et