Avatar billede hok24 Nybegynder
02. november 2011 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk slår sig af selv

Hej!

Jeg har en Zepto Znote 3215W, som er 4 år gammel. Det trådløse netværk koblet sig fra af sig selv. Jeg fandt dog efter et par dage ikonet, hvor jeg kunne koble den til igen. Det sker også ofte, at netsider holder op med at virke og lukker ned. Er dette tegn på at computeren er ved at være kaput?
Jeg har Windows Vista og Zepto Zpro trådløst netværk (ABGN) 300Mbit. I tillæg virker batteriet ikke længre, så jeg skal have computeren koblet til strøm hele tiden. Jeg har taget batteriet ud, da computeren ikke vil starte med batteriet i.
Mit spørgsmål er: Kan computeren risikere at pludselig gå helt i sort, når den skranter så meget? Jeg skriver speciale på den, så det ville være surt at miste det hele...

Mvh
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
09. november 2011 - 13:05 #1
Hej Hok24

Til at starte med ville jeg tage en backup af alle data, da det ikke lyder til at din notebook har det helt godt mere.

Netværk
Det lyder til at dit netokort i hvert tilfælde ikke har det helt godt mere, så jeg ville prøve følgende:
1: Downloade seneste driver til din trådløse adapter
2: Starte maskinen i fejlsikret tilstand uden netværk og afinstallere driveren
3: Genstarte maskine
4: Bruge CCleaner eller lignende til at rydde op i registreringsdatabasen
5: Genstarte i fejlsikret tilstand
6: Installerer seneste driver til din trådløse adapter
7: Genstarte og starte Windows som normalt

At den ikke kan starte med batteriet i lyder noget spøjst, men jeg er ikke stødt på det selv så ingen gode råd herfra.
Prøv eventuelt at kigge dette link igennem:
http://www.ozzu.com/hardware/laptop-won-turn-with-battery-t20834.html
Du kan prøve at kontakte Zepto og høre om det kan løses med et nyt batteri. Samtidigt kan du så også få at vide, hvad det koster.

Det kan jo godt være at den efterhånden har smidt håndklædet i ringen.
Hvis du har dit styresystem på disk, så kan du jo tage en backup ad dine data på en ekstern disk og reinstallere dit styresystem. Så kan nogle af dine problemer forsvinde. Men om dette hjæper på batteriet ved jeg ikke.
Avatar billede hok24 Nybegynder
09. november 2011 - 13:29 #2
Tak for svar!

Zepto er gået konkurs, men jeg har prøvet med to nye kompatible batterier uden held.

Jeg prøver din guide til netkortet, og hvis det ikke lykkes, skal der smides penge efter en ny bærbar.
Avatar billede hok24 Nybegynder
09. november 2011 - 13:31 #3
Nej, nu kan jeg ikke finde ud af at give dig points. Skriv et svar igen, så accepterer jeg det. Så får du forhåbentlig dine points.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
09. november 2011 - 13:46 #4
Hej Hok

Jeg havde lige glemt den detalje med Zepto.
Det lyder som en god plan, men husk for IT-gudernes og din egen skyld at tage en backup.

Her er et link til afsnittet om svar fra FAQ
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3