Avatar billede flaske2 Nybegynder
01. november 2011 - 22:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem Samsung monitor

Hej, jeg oprettede nedenstående i april 2009:
Jeg har netop modtaget mit Samsung Syncmaster P2470HD, og har fået sat kabeltv fra Yousee fint til. Ingen problemer. Endvidere har jeg min bærbare (via dockingstation) sat til via RGB stikket, hvilket også fungerer upåklageligt.

Problemet er min stationære pc med Nvidia GeForce GTX 260, som er tilkoblet med HDMI stik. Den har, somn ønsket, automatisk valgt 1920x1080 (60Hz, 32bit) men skærmbilledet er for stort til monitoren, og alt står uskarpt. Det er f.eks. som om, der er en hvid skygge rundt om al sort tekst. Det ser nøjagtigt ud som om, at skærmopløsningen er forkert. Men jeg har prøvet alverdens skærmopløsninger, og selv 1280x720 er for stort til monitoren.

Jeg har talt med Samsung, der ikke mente, at det var et problem med skærmen, men de anbefalede at opgradere firmware, hvilket jeg har gjort, og det hjalp intet. Skærm-driveren er også den nyeste.

Jeg har også skiftet billedstørrelse på tv'ets menu til "Skærmtilpasning", og det får rigtignok skærmbilledet til at passe til monitorens størrelse, men billedkvaliteten er uændret ringe.

Jeg havde tidligere en Samsung T240 sat til samme stationære pc, og det fungerede perfekt. Øjensynligt fungerer det fint med monitorer uden tv-tuner, men ikke med monitorer med tv-tuner.

Håber, at nogen kan hjælpe!
_____

Der var ingen, der kunne hjælpe. Jeg fandt ud af, at hvis jeg brugte et dvi-kabel i stedet for hdmi, så fungerede det perfekt.

Nu er jeg i den dobbelt uheldige situation, at jeg 1) har købt en Samsung T27A550 monitor, og jeg har det samme problem igen - nu er det desværre bare en skærm uden dvi-indgang, Min bærbare kører perfekt via RBG stikket, men den stationærer går lige så skidt igennem som ovenfor nævnt. Problem 2 er, at jeg har købt en ny bærbar, der skal køre sammen med P2470HD'eren, og den bærbare har kun HDMI indgang - så nu er problemet der også...

Er der nogen, der har en idé til, hvordan jeg får det til at virke?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 09:34 #1
ved ikke meget om det men er det ikke bare et andet kabel du skal bruge

http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/hdmi--dvi-kabler.asp

+

denne her

http://www.av-connection.dk/?ML=413

m.v.h
Avatar billede flaske2 Nybegynder
15. januar 2012 - 13:40 #2
Ingen brugbare svar