Avatar billede dotnow Nybegynder
31. oktober 2011 - 22:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

XP mode og Concorde

Jeg har et gammelt dos program Concorde v4.

jeg har installeret XP mode på en windows 7 og kan derfor godt starte programmet og køre det inde i XP mode men da det er en exe fil man kører for at starte programmet og ikke noget man installere er det ikke muligt at køre det direkte fra windows 7.

mine spørgsmål er følgende.

1. Er det muligt at installere denne .exe fil som var det et program hvorefter det ville være muligt at køre det via windows 7 -> windows XP mode applications.

denne video vider hvad jeg mener
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/help/videos/using-windows-xp-mode

2. hvis dette ikke er muligt hvordan for jeg så denne applikation til at køre fuldskærm inde i XP mode ?
har prøvet Alt + Enter hvor der kommer fejl : skærmenheden kunne ikke initialiseres til fuldskærmstilstand
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2011 - 22:54 #1
Prøv med DosBox, det har jeg brugt til mange ældre Dos programmer på XP, med stor succes

http://www.dosbox.com/
Avatar billede dotnow Nybegynder
05. november 2011 - 20:56 #2
Jensenjs tak for dit indput jeg kender godt dosbox og det kan ikke klare det jeg ønsker desværre.
Løsningen blev at installere XP istedet og nu spiller det 110%