Avatar billede Idaida Juniormester
31. oktober 2011 - 20:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Foto over på tv?

Davs
Nu er det sådan at jeg helt vildt gerne ville kunne se mine fotos (som jeg har på computeren) på selve mit fjernsyn??? Kan det mon lade sig gøre? Altså jeg har et meget gammelt fjernsyn, men dvd afspilleren er rimelig ny og der er to stik (et rødt og et gult, mener jeg) på...kan der mon bruges et eller andet slags kabel som man kan trække fra computeren til tv'et?? Glæder mig til at høre om det kan lade sig gøre :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
31. oktober 2011 - 21:13 #1
Jeg ved ikke lige med fra pc til tv, hvis den ikke har vga eller hdmi så er pc lidt tricky så vidt jeg ved.

Men jeg ved nogle mobiler har usb -> scart.. vil tro du os kan få usb til scart til pc.. men jeg har dog aldrig selv prøvet det..
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2011 - 21:18 #2
Kan du ikke brænde en dvd med dine billeder, og så vise dem via dvd afspilleren? I manualen kan du sikkert se hvordan den skal brændes/hvilket format som understøttes.
Avatar billede Blueeyez Mester
31. oktober 2011 - 21:37 #3
Faldt lige over følgende produkt: http://www.av-connection.dk/?PGr=846

Hvis det kunne have interesse (:
Avatar billede kimwright Nybegynder
01. november 2011 - 13:56 #4
hvis det er en forholdsvis ny dvd-afspiller, så er der måske en usb-indgang, så kan du bare smide alle dine billeder på et usb stik :)
Avatar billede Idaida Juniormester
02. november 2011 - 20:22 #5
altså har prøvet at lægge billeder over på en cd, men så kører billederne bare i et nederen show, og det samme sker med et power point, så kan den kun afspille sangene fra power pointet. Men der er tre stik på dvd-afspilleren. Et hvor der står video, og to hvor der står audio L og R. Kan de bruges til noget? Tjekker lige om der er et usb stik, men tror det ikke..
Avatar billede Idaida Juniormester
02. november 2011 - 20:24 #6
P.S. tak til blueeyez for link men tror, at det bliver lidt for dyr en løsning :-)
Avatar billede Idaida Juniormester
02. november 2011 - 20:26 #7
P.P.S. Nej ingen usb-indgang :(
Avatar billede FinnJ Nybegynder
06. november 2011 - 19:16 #8
Jeg går ud fra ,at DVD'en allerede er tilsluttet dit tv ,
er den det ?.
Nu ved jeg ikke hvilket foto program du bruger,men ellers vil råde dig til bruge Picasa ,det har det helle indbyget ,let redigering af foto og et udemærket brænde program.
Når du skal have dine billeder over på en CD ell. DVD ,så lad vær med at lave billed filerne for store,da det tager lang tid for DVD maskinen at indlæse billederne ,hvis filerne er for store.
Avatar billede Idaida Juniormester
09. november 2011 - 18:05 #9
Ja dvd'en er allerede tilsluttet. Og jeg kan sådan set godt se billeder på tv'et, men de kører bare på en kedelig måde - meget gammeldags. Og hvis jeg vil sætter en cd ind med mit power point, spiller den kun musikken.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
21. december 2011 - 19:57 #10
Hvad er det da, at du vil?

Du kan jo lave diasshows på mange måder med diverse overgange, men grundlæggende er det jo bare billeder, der kører i rækkefølge.

Jeg vil anbefale dig at droppe tanken om at forbinde computer og TV mens du har det gamle TV, da det ofte ikke virker ordentligt selv om kablerne passer.

Jeg havde f.eks. farve på det ene og kun sort/hvid på det sidste af de gamle fjernsyn, som vi havde.

Men udover at billederne er triste uden farver, så kneb det med formatet på skærmen på begge fjernsyn, der ragede udenfor så en del af billede ikke kom med på skærmen.

DVDafspilleren kan ikke bruges til noget i den sammenhæng, da dens stik kun leverer et signal ud af enheden, man kan ikke sende et signal ind i den og styre det ud af en anden udgang.

Så brug evt. Picasa til at lave diasshows eller prøv nogle af de andre programmer der findes til det og lav evt. en videofilm med billederne så kan du nemlig selv bestemme effekterne, men du bliver nok hurtigt træt af at bruge tid på det.

Til sidst så har du måske fået en ledning med til dit kamera, så du kan sætte det til fjernsynet og afspille direkte fra kameraet, hvilket du kunne prøve at se efter, det er nemlig nemt og hurtigt.

God fornøjelse.
Avatar billede Idaida Juniormester
26. december 2011 - 15:55 #11
Okay tak for svar :)