Avatar billede mgjuhler Nybegynder
31. oktober 2011 - 13:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slet filer og mapper som er i mappe a fra mappe b

Denne sag er lidt kringlet så jeg vil forsøge at beskrive opgaven så godt som muligt.

Jeg har en mappe (mappe A) med en masse filer og mapper, i undermapperne er der også mapper og filer osv osv.

Indholdet bliver via et script kopieret over i en anden mappe (mappe B) hvor der i forvejen findes forskellige filer og mapper.

Problemet er at jeg skal i mappe B have slette de filer som er kopieret fra mappe A, og kun de filer der er kopieret fra mappe A og ikke de filer der i forvejen var i mappe B.

Min plan var at løbe mappe A igennem og sammenligne filer og mapper med filer og mapper i mappe B også slette dem. Men problemet et at jeg er nød til at slette de filer der er længst "ude" også slette den mappe de ligger i når filerne er slettet.

eks:
/mappeb/mappe1/mappe2/mappe3
/mappeb/mappe1/mappe2/mappe3/fil1
/mappeb/mappe1/mappe2/mappe3/fil2
/mappeb/mappe1/mappe2/mappe3/fil3
/mappeb/mappe1/mappe2/mappe3/fil4
/mappeb/mappe1/mappe2/fil1
/mappeb/mappe1/mappe2/fil2
/mappeb/mappe1/mappe2/fil3
/mappeb/mappe1/fil1
/mappeb/mappe1/fil2
/mappeb/mappe1

1. filerne i mappe 3 slettes, hvor efter mappe 3 slettes.
2. filerne i mappe 2 slettes, hvor efter mappe 2 slettes.
3. filerne i mappe 1 slettes, hvor efter mappe 1 slettes.
4. mappe 1 slettes

Men jeg kan simpelthen ikke se mig ud af hvordan jeg får det løst og håber derfor at i kan hjælpe mig.
Avatar billede iver_mo Nybegynder
31. oktober 2011 - 13:24 #1
Hvad er pointen med at flytte dem for at slette dem? Hvorfor ikke bare slette dem med det samme?

Her jeg læst noget forkert?
Problemet er at jeg skal i mappe B have slette de filer som er kopieret fra mappe A, og kun de filer der er kopieret fra mappe A og ikke de filer der i forvejen var i mappe B.
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
31. oktober 2011 - 13:44 #2
De skal ikke flyttes for så at slette dem igen.

Der kan vælges forskellige pakker (mappe b, c, d, e osv) som så overføres til kundens mappe (mappe a)
Hvis en kunde ikke længere ønsker pakke b (mappe b), skal de filer og mapper der er i mappe b slettes fra mappe a, og kun de filer der er fra mappe b
Avatar billede majbom Novice
03. november 2011 - 09:29 #3
som jeg forstår #0 - flytter du en masse mapper inkl filer og vil derefter slette de netop flyttede filer, men ikke mapperne?
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
03. november 2011 - 12:44 #4
Jeg vil slette både filer og mapper som er blevet kopieret til mappen fra "pakke" mappen
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
15. december 2011 - 17:10 #5
Lukker, intet brugbart kom ud af denne tråd