Avatar billede Alipio Nybegynder
30. oktober 2011 - 13:23 Der er 7 kommentarer

Komprimeringsprogram til Billeder!

Billederne skal sendes fra en windows 7 pc og fra Gmail,når jeg sender billederne får jeg dem hele tiden retur da de fylder for meget..så kenner i et program jeg kan bruge..??
Avatar billede tingholm Mester
30. oktober 2011 - 14:01 #2
Jeg bruger Microsoft Office Picture Manager
Der kan du komprimere flere filer på én gang til eks JPG

Der findes dog software der komprimerer pænere, men til husmandsbrug synes jeg den er fin.

Marker billederne du vil komprimere og vælg 'eksporter' under 'filer'

Den kommer som en del af Office pakken
Avatar billede pstidsen Novice
30. oktober 2011 - 15:09 #3
Smart hvis det er et engagsforetagende:

Åben billedet i Windows Fotofremviser (standard)
Tryk Email
Vælg størrelse
Nu bliver billederne vedhæftet det mailprogram du har på computeren
H-klik på dem og tryk "Gem som"
Gem dem på skrivebordet
Vedhæft dem Gmail
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2011 - 19:29 #4
Du kan også uploade dine billeder et eller andet sted som andre kan tilgå. Enten et online fotoalbum eller noget file sharing, og så fortælle dem hvordan de får fat i billederne.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_photo_sharing_websites
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_hosting_services
Avatar billede Novice-1 Forsker
04. november 2011 - 20:43 #5
jeg for min part bruger XnVieW, har deres egen hjemmeside,
og vælg billede, ny størrelse, og flueben ved behold forhold mellem siderne.
og til at sende, for at se på skærm, bruger jeg 72 pixels/ tomme
og størrelse ca  20 cm på største led

til fremkaldelse, også når jeg sender, bruger jeg 300 megapixels
og 10 cm altså 100 mm på mindste led.
--jeg har ikke læst de andres svar  - gætter de  er  mere fyldestgørende.

Selv  har jeg lige oprettet et spørgsmål om hvordan man ændre størrelsen fra 10 x 13,3 til 10 x 15 (i gimp), hvis man vil  have billederne fremkaldt.
Avatar billede henning9490 Nybegynder
09. november 2011 - 19:40 #6
Det er tit at hvis man har et billede og åbner det i paint.
Og du derefter vælger (Gem Som)  JPEG-billede.
så er det tit at det kun fylder 1/4
16. november 2011 - 11:27 #7
(Hvad endte denne tråd med ?)