Avatar billede farmer2 Nybegynder
29. oktober 2011 - 08:18 Der er 3 kommentarer

sikkerhedskopi

hej jeg vil gerne vide hvordan jeg laver en sikkerhedskopi af min pc altså brænde den ned på dvder jeg har en dvd brænder på min pc og der et program der hedder sikkerhedskopi men den vil kun lave en kopi på diskette pc en blrv født med rt program som kunne brænde en sikkerhedskopi men pcen har været nede og derfor mistet det program min pc er en acer statiornær model hvd gør jeg på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2011 - 09:55 #1
Hvilket styre system kører du nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2011 - 10:49 #2
jeg ville droppe en stabel dvd'er - synes det er noget sammenflikket noget.
Hvorfor ikke en ekstern harddisk, og så lave et image af disken (+ en nødstart-cd) - så har en 100% eksakt kopi et sted.
Udover den eksterne disk, så kan du bruge fx
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
den gratis version er helt ok - og udover en total-backup, så kan du også enkelt trække enkelte filer/mapper ud, hvis det fx kun er mail, der skal repareres.
Macrium pakker data, så for at finde ud af, hvor meget plads en backup tager, så højreklik på din harddisk og vælg egenskaber - der kan du se forbrugt plads - backuppen er lidt mindre end den del.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2011 - 14:33 #3
Jeg vil give Claes57 ret. Det er meget bedre/hurtigere at arbejde med image i stedet for dvd plader. Og sandsynligheden for det virker føler jeg også er langt større.