Avatar billede Maoraw Nybegynder
28. oktober 2011 - 18:06 Der er 8 kommentarer

Sputnik, DRM og downloade?

Mit problem er egentligt ikke så meget at fjerne licensen, men at få hentet skidtet ned. Jeg har købt og betalt for licensen tild et, men kan ikke hente de afsnit jeg vil have pga. silverlight drm og skidt og møg. Er der en måde at komme udenom det på? Jeg har prøvet 100 forskellige video captures inkl:
Net Transport
Orbitdownloader
GetFLV
WMrecorder
Replay Media Catcher
Tunebite

Og intet ser ud til at virke.. Kun Tunebite, som lige får hentet 90% af videoen, hvor den så cutter det sidste af.
Den der kan hjælpe mig med at få hentet nogen afsnit, får endel point. Det er pokémon sæson 1 og 2 der er tale om...
Avatar billede ThomasNA Nybegynder
28. oktober 2011 - 18:12 #1
sputnik.dk/about/terms

14. Misbrug
Du må kun benytte indhold fra Sputnik til privat visning fra én computer ad gangen. Du må ikke kopiere og distribuere indhold fra Sputnik. Hvis TV 2 konstaterer eller har mistanke om, at en bruger kopierer indhold fra Sputnik eller deler brugeradgangen med personer uden for husstanden, kan TV 2 uden varsel afskære brugerens adgang til at benytte Sputnik, ligesom TV 2 forbeholder sig ret til at iværksætte retsforfølgning af brugere, der krænker Sputniks eller andres ophavsrettigheder.
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
28. oktober 2011 - 18:46 #2
Prøv HiDownload

http://www.hidownload.com/
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
28. oktober 2011 - 18:57 #3
Men kan ikke forstå at du ikke kan få Wmrecorder til at virke. Kan se der er mange som bruger det, også tråde oprettet fra i år omkring det.
Avatar billede Maoraw Nybegynder
28. oktober 2011 - 22:09 #4
Thomas, jeg har ikke tænkt mig at distribuere det. Det jeg vil, er at hente det ned på min computer, så det bliver ligesom en DVD til eget brug. Jeg giver heller ikke min account ud til andre...

Tobyyy, problemet er, at den ikke finder linksne i Pro, den enten autosøger eller finder det bare ikke. I ADA så finder den linket, men bliver på 0% og eventuelt canceller den. :(

Jeg mener faktisk at have prøvet hiDownload før uden held. Men downloader det lige, og tjekker en ekstra gang (kunne jo være jeg gjorde det forkert) jeg melder tilbage.
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
28. oktober 2011 - 22:58 #5
Okay, jeg kan desværre ikke selv prøve - fordi jeg ikke har et login til sputnik lige pt. det var bare hvad jeg fandt. Jeg gjorde det også selv engang, men det er mange år siden.
Avatar billede Maoraw Nybegynder
29. oktober 2011 - 13:13 #6
Her er min tilbagemelding :-) jeg gav praktisk talt op fordi det ikke virkede til at hiDownload fandt noget heller, så jeg lukkede det bare ned, og fortsatte med at bruge computeren... En time eller to efter (er ikke sikker) kommer der pludselig en meddelelse om atd et har downloadet noget, og jeg tænker hmm... så åbner jeg det, og finder ud af det er et af de pokémon afsnit jeg prøvede at få :-)

Så hidownload virkede, så du har fået reserveret pointne... ;-)
men jeg kan bare ikke få¨det til at fungere, og ved ikke hvad jeg gjorde, for hver gang jeg prøver nu, virker det til at den ikke kan connecte, og den får ikke de 2/2 threads den skal bruge.. indtil videre har jeg kun været heldig med det 2 gange og fået to afsnit ned... Har du en id´til hvad jeg "gør galt" eller "gjorde rigtigt" eller hvordan jeg kan forøge chancerne til at connecte til hosten? :-)
Avatar billede ThomasNA Nybegynder
01. november 2011 - 15:39 #7
Ophavsretslovens § 12 er deklaratorisk. I det du indgår aftalen med TV 2 DANMARK A/S accepterer du betingelserne, derunder punkt 14. om Misbrug, hvor der står, at privatkopiering ikke er tilladt.

Det er almindelig gældende dansk ret.
Avatar billede Maoraw Nybegynder
21. juni 2012 - 13:40 #8
Jamen kære Thomas, hvis du da kan fortælle mig hvordan jeg på anden vis kan få pokémon afsnittende på dansk, lovligt, så vil jeg da med glæde betale for afsnittende. Problemet ligger deri, at de kun eksisterer på sputnik, og de sælger ganskevidst kun månedslicenser, og jeg ønsker at have afsnittende til fri afbenyttelse - ligesom en DVD, og ikke betale hver gang jeg nu liige tænker jeg vil åbne ét afsnit. Desuden, er et af de programmer jeg bruger ikke direkte ulovligt, da det bare filmer fra start til slut af afsnittet vha. screen recording, men ikke direkte "stjæler" filen, så derved kan man ikke sige det bryder loven. Igen, hvis du kan fortælle mig en alternativ, lovlig måde jeg kan få fat i dem på lytter jeg gerne. :) men tilsyneladende var det her den eneste mulighed for at få¨dem. ;)