Avatar billede jimped Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kan ikke finde driver automatisk

Jeg har en computer med Windows XP som generelt har meget svært ved automatisk at finde driver hvis jeg prøver at installere ny hardware via usb.

Så jeg er kommet til at tænke på, om det måske kan være en windows driver der skal opdateres. Findes der en driver der styrer lige det med automatisk at finde den rette driver til det hardware man tilslutter?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2011 - 13:19 #1
hvis du har en usb-hub mellem maskinen og usb-dimsen, så kan det svigte, da xp ikke er så skrap til at se 'igennem' hub.
Prøv - første gang du tilslutter en ny enhed - at tilslutte den direkte i et af de usb-stik, som maskinen er født med. Derefter kan den flyttes til hub fremover. Men xp har stadig svært ved at se enheder via hub, hvis de er sat på ved start af xp - det er bedre, hvis de kobles på efter xp er startet.
Avatar billede jimped Nybegynder
12. december 2011 - 21:43 #2
Ingen usb-hub var tilstede.

Prøvede utallige ting,nye drivere mv. men intet ville lykkes. Så købte i stedet en ny computer med nyt styresystem.