Avatar billede Gulle1277 Nybegynder
27. oktober 2011 - 11:20 Der er 9 kommentarer

min ekstren harddisk

Jeg skriv får at få noget assistance til at genskabe min film og foto på min ekstern harddisk, det er ikke alle den har slettet eller hvad man nu kan kalde det. det er ikke muligt at komme in og se de som ligger inden under de mapper, filikonet er helt hvidt og det samme gælder for selve billederne og filmene. De ligener nogle STR - filer, men det er det ikke, det skulle ha været film og billeder.
håber at det jeg skrive gir lidt mening og der er nogen derude som kan komme mig til undsætning og redde de beskediget filer, de har stor betydning for mig og min kæreste.

vh

thomas
Avatar billede Blandy Praktikant
27. oktober 2011 - 11:44 #1
Prøv Recuva fra piriform. Det har i nogle tilfælde kunnet genskabe defekte og slettede filer for mig.
Avatar billede Nereos Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:24 #2
Er det XP eller 7?? Eller noget helt andet?

Hvis du er heldig er det din "thumbs.db" fil der er smadret på en eller anden måde.

Prøv det her:

Time Required: Repairing thumbs.db files usually takes less than 15 minutes
Here's How:

  1.

      Open the folder that you suspect the damaged or corrupted thumbs.db file to be contained in.
  2.

      Locate the thumbs.db file. If you can not see the file, your computer may be configured to not show hidden files. If that is the case, change the folder options to allow the display of hidden files.
  3.

      Once the thumbs.db file is located, right click on it and choose Delete.

      Note: If you can not delete the file, you may need to change the folder view to something other than the Thumbnail view. To do this, click on View and then choose either Tiles, Icons, List, or Details. Depending on your version of the Windows operating system, some of these options may vary slightly.
  4.

      To recreate the file, click on View and then Thumbnails from the menu in the folder that you deleted the thumbs.db file from. This will initiate the Thumbnails view and will automatically create a new copy of the thumbs.db file.
Kilde
Avatar billede Gulle1277 Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:26 #3
kan du komme med en mere uddybbelse af hvad du mener.

Recuva fra Piriform ?
Avatar billede Nereos Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:30 #4
Fra http://www.real-knowledge.com/thumbsdb.htm
[quote]
For Windows XP

  1. Begin by first clicking on the Start Button.
  2. Then click on Search and then Click on the All files and folders option.
  3. In the All or part of the file name: box type in Thumbs.db
  4. Quickly ensure that the Look in: pull-down menu is set to Local Hard Drives (C:)
  5. Now Click on the Search button to search for all Thumbs.db files on your system.
  6. In the All or part of the file name box type in Thumbs.db
  7. After the Search completes, click on the word Edit contained in your top tool bar area.
  8. This will pull down a menu for you to now click on Select All.
  9. Now Press the Delete key on your keyboard to delete all the Thumbs.db files on your system.
  10. Then Close the Search Results window to return back to your Windows session.
[/quote]

Held og lykke..
Avatar billede Gulle1277 Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:31 #5
Jeg har windows 7.

hvad er så fremgangs måden
Avatar billede Nereos Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:32 #6
Avatar billede Nereos Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:35 #7
Men prøv lige mit først..
Avatar billede Gulle1277 Nybegynder
27. oktober 2011 - 12:42 #8
ja.. men hvad er planen for en com med windows 7 og de billeder og film ligger jo på en ekstern harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2011 - 13:22 #9