Avatar billede vabis Nybegynder
04. august 2001 - 00:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

e-mails via den bærbare.

Hej!
Jeg har en labtop Compac Presario 1260 med et indbygget 56 kbs modem. Og så har jeg en ældre Nokia 8110 mobil-tlf.
Mit spørgsmål er kort og kontant: Hvad skal der til af hardware for at jeg kan komme til at hente e-mails ned, når jeg er i udlandet??
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 00:54 #1
Har du adgang til en telefon der hvor du skal hen, kan du vel bare kalde op via dit 56k modem.

Jeg går ud fra at du har din udbyder sat op i outlook!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 00:55 #2
Eller tænker du på at koble den bærbare til din mobiltlf. og ringe til din udbyder fra den?
Avatar billede vabis Nybegynder
04. august 2001 - 01:03 #3
Ja jeg har en udbyder sat op på min bærbare, så jeg kan bruge den herhjemme via ISDN forbindelse.(Da bruger jeg naturligvis et eksternt ISDN modem)

Jeg tænket lige netop på at kalde op med min mobil tlf for jeg har desvære ikke adgang til en alm. tlf.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 01:06 #4
Der kan jeg ikke hjælpe dig, sorry ;o(
Avatar billede makse Nybegynder
04. august 2001 - 01:11 #5
Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, hvis du f.eks. skal kalde op til TDC fra udlandet.
Få dig en gratis Email adresse hos www.hotmail.com eller www.gmx.co.uk
Og besøg så de lokale biblioteker eller internet cafeer, de steder hvor du nu kommer hen. Så kan du hente dine mails, ligemeget hvor i verden du er.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 01:16 #6
Takker for pointene ;o)

makse> Det er jo det den søde pige gør i reklamen, hun finder en fyr med en bærbar og vælter et glas øl ned i skødet på ham og medens han er på toilettet får hun sendt en email ;o)
Avatar billede vabis Nybegynder
04. august 2001 - 01:21 #7
Tjaa der fik jeg da lige fumlet lidt for meget med en af mine ti tommelfingre, og lukket spm. selv om det ikke var meningen, jeg har jo ikke noget brugbar svar endnu.

>>Makse.  Jeg ved godt at det er pisse dyrt at kalde op sydfra men jeg havde en lille plan om at de kunne lade sig gøre at hente og sende mails på omkring 2-3minutter og det er noget billigere énd at rínge 5-10 minutter et par gange om ugen. Og da jeg er eksportchauffør har jeg ikke mulighed for at besøge div. internetcafe´er da de jo ofte ligger inde i centrum af byerne og der kommer jeg meget sjælden.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. august 2001 - 01:45 #8
Jeg tror ikke du skal bruge dit 56k modem når du vil kalde op via mobilen..

Istedet skal du have et modemkort til mobiltelefonen som du sætter i pcmcia slot\'en og et kabel til mobilen..

http://www.dixen.dk/mobil/priser/nokia.htm#data
  GSM ACTIVATION KIT OPTION med kabel fax/data software 9.600 bps.

Det koster 999kr

En anden mulighed er en Nokia cardphone som er en telefon indbygget i et pcmcia kort, så kan du sætte dit simkort deri..

priser på den kan sese her: http://www.mobilpriser.nu/index.php?showprod=Nokia&showmodel=Card%20Phone%202.0

og nokia\'s beskrivelse her: http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/cardphone2/

hvis du kan finde en cardphone1 kan den også sagtens bruge da de fleste net ikke understøtter 2\'erens hastighed (ved ikke om det er bed i andre lande.)
Avatar billede makse Nybegynder
04. august 2001 - 01:47 #9
Det kan også være rimeligt dyrt, bare det at ringe op. Noget med leje af satelit forbindelser mm. Men spørg hos din internet udbyder, de kan sikkert give dig den eksakte pris.

Retaxes giver dig nok pointene igen, når det nu var en fejl at du accepterede.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. august 2001 - 02:09 #10
vabis>> Hvis du er interesseret i cardphone så kig på denne auction: http://www.qxl.com/cgi-bin/qxl.filereader?786883666+DA/products/Q1007983509/_18748915
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 04:28 #11
makse>Selfølsom, som du kan se opdagede jeg ikke at vabis havde afsluttet!

Hvor kommer dog alle de navne fra, Vabis bringer minder frem ;o)

vabis, jeg opretter lige et spm, så kan du selv fordele pointene!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. august 2001 - 12:23 #12
retaxes>> Hvad eller hvem er vabis?
Avatar billede makse Nybegynder
04. august 2001 - 12:25 #13
thoeger_poertner > Vabis er da spørgeren. Kig på http://www.eksperten.dk/spm/95018
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 12:46 #14
thoeger_poertner> Det var noget andet jeg associerede vabis med... Så never mind ;o)