Avatar billede ju-bi-j Juniormester
25. oktober 2011 - 19:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatere harddisk

Jeg har fået svigermors gamle bærbare computer som er noget af det mest langsomme på denne jord. Derfor vil jeg gerne formatere den.
Har en CD-ROM med xp på og sætter den i computeren. Den starter også fint op fra boot disk, men pludselig går computeren ud, midt i det hele.
Hvis jeg ikke er super hurtig til at trykke på en task, så slukket skidtet.

Jeg har før prøvet at formatere en harddisk og husker det som værende ret enkelt og havde ihvertfald ikke problemer med at computeren slukkede af sig selv.

Hvad kan der være galt??
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 20:05 #1
Der burde ikke være problemer med en XP cd. Der to muligheder, enten at sætte HDD til en anden computer, som ektern eller slave,
eller at brænde en Hirens-boot-cd. Hvis Hirens ikke kan klare det, er der hardwarefejl. Man skal noget ned på siden for at se download. http://www.hiren.info/pages/bootcd
Avatar billede ju-bi-j Juniormester
25. oktober 2011 - 20:16 #2
Vedr Hirens - skal man så hente den der hedder "Mini windows xp"?
25. oktober 2011 - 20:21 #3
... det med brug af nævnte Hirens-boot-cd + "Mini windows xp" (som er 'indbygget' i pakken) er mest for at se OM PC'en i det hele taget KAN køre med noget som helst aktivt...
uden af "slukke" midt i det hele...
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 20:23 #4
Nej den hedder faktisk Hirens-boot-cd, men det er åbenbart en dårlig side at linke til. Prøv hellere her, og rul ned til det grønne felt. Det er en Iso, som skal brændes til en boot fil. Er du i tvivl så bare spørg, det er ikke svært. http://www.hirensbootcd.org/download/
25. oktober 2011 - 20:28 #5
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
26. oktober 2011 - 16:54 #6
Brug Diskpart til at rydde disken helt, inklusive bootmanager. Derefter skulle du gerne kunne installere nyt OS på.
Avatar billede ju-bi-j Juniormester
13. november 2011 - 10:06 #7
Undskyld at jeg ikke har reageret. Men fandt min egen disk med xp, så nu kører den bærbare okay.
Avatar billede ju-bi-j Juniormester
21. november 2011 - 11:25 #8
Har selv fundet en løsning