Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 18:25 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 demo parralelt med Windows 7

Jeg vil gerne installere Windows 8 demo (http://msdn.microsoft.com/da-dk/windows/apps/br229516/) på min computer. Jeg vil stadig bruge Windows 7 som standard, men have mulighed for at boote med Windows 8. Er det ikke muligt hvis styresystemerne ligger på hver deres Partition?

Hvordan gør man?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2011 - 18:33 #1
Det er simpelthen bare at installere Windows 8 på sin egen partition. Win8 opretter selv bootmenu, så du kan vælge mellem Win7/8.
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 18:58 #2
Men skal iso filen ikke brændes på en CD og bootes på? Kan jeg ikke ligge iso filen på en USB pind og så boote? Har ikke CD'er og gider ikke til at anskaffe.
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:08 #3
Du kan sagtens installere fra USB.
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:12 #4
Hvordan?

PS: Har aldrig installeret Windows!
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:21 #5
Du kan bl.a. bruge M$ eget program,  Windows 7 USB DVD Download Tool.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 19:37 #6
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:42 #7
og det er?
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:58 #8
#6: Tak for linket. Har fundet denne guide til programmet: http://lyngvig.org/VirtualBox-for-begyndere.ashx

Synes I andre også VirtualBoc er en god idé?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 20:04 #9
via VirtualBox      kan du køre din nuvæer windows og windows 8 på samme tid :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2011 - 20:30 #10
#8 Jep :)
Det er nok den nemmeste løsning.
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 20:35 #11
Så vil jeg nok prøve det.

rasmus: Smid svar.
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 21:20 #12
Der står jo her: http://msdn.microsoft.com/da-dk/windows/apps/br229516/ at hvis man skal have developer tools med skal man lave en "clean install". Menes der ikke med det at man skal formatere computeren for at få developer tools med? Kan jeg så få dem med i min VirtualBox?

Den der svarer på ovenstående, ligger bare svaret som "svar".
Avatar billede kimwright Nybegynder
27. oktober 2011 - 13:19 #13
http://www.intowindows.com/bootable-usb/

lille guide til at lave usb bootable uden et program :)
Avatar billede pstidsen Novice
27. oktober 2011 - 16:43 #14
Jeg har besluttet mig for at bruge VirtualBox og så er det jo ikke relevant mere.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2011 - 16:48 #15
hej VirtualBox har seld formatere  Virtual computeren så det er bar af kør iso filen ind
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2011 - 16:53 #16
1.Start VirtualBox (Programmer/Sun xVM VirtualBox/VirtualBox).
2.Tryk på Annullér når VirtualBox beder dig om at registrere (med mindre du vil registrere dig selv).
3.Klik på Ny (ses foroven).
4.Læs teksten og klik Næste.
5.Indtast et navn på din nye "virtuelle maskine" i feltet Navn: lad os kalde den "Windows 8)".
6.Vælg operativsystem type (under Operativsystem): vælg Microsoft Windows.
7.Vælg operativsystem version (under Version): vælg windows 8 .
8.Klik på Næste.
9.Nu skal du vælge hvor meget fysisk hukommelse den virtuelle maskine tror den har. Det kan være hvad som helst som er en delmængde af hvad din egen PC fysisk har af RAM. Du kan indtil videre bare lade standardværdien, 512 megabytes, stå. Hvis du f. eks. har 3-4 gigabytes RAM i din PC, så kan du snildt sætte denne værdi op til 1024 megabytes (1 gigabyte).
10.Klik på Næste.
11.Læs teksten, lad fluebenet stå ud for Opstartsdisk og lad listen forblive sat til Opret ny harddisk.
12.Klik på Næste.
13.Læs teksten og klik på Næste.
14.Lad det allerede valgte stå: Dynamisk udvidelse. Indtast en passende størrelse i indtastningsfeltet helt til højre. Til Windows 7 bør du nok afsætte 30 GB plads i stedet for de foreslåede 20 gigabytes.
15.Læs teksten og klik Afslut.
16.(Du er nu kommet tilbage til den guide du før var i gang med at gå igennem.)
17.Læs teksten og klik Afslut.
18.(Du er nu kommet tilbage til startskærmbilledet.)
19.Du kan nu se, at der står "windows 8  (32-bit)" (Slukket) ovre i listen af virtuelle maskiner i venstre side af skærmen. Det betyder at din nye virtuelle maskine er oprettet. Dette svarer til at du manuelt har bygget en helt ny PC og nu skal til at installere operativsystem på den.
Avatar billede pstidsen Novice
27. oktober 2011 - 17:52 #17
Jeg kan godt læse, rasmus. Du har jo blot kopieret fra det link JEG skrev...

Jeg vil gerne have svar på #12 inden jeg lukker.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2011 - 18:30 #18
#12 ja din VirtualBox er formatere du booter bar via iso filen http://www.virtualbox.org/manual/ch04.html

( det er en manual)

P,s #15 er Svar
Avatar billede pstidsen Novice
28. oktober 2011 - 21:48 #19
Altså det kan godt være lidt svært at forstå hvad ud mener nogle gange. Ved ikke helt hvad det skyldes :)

Altså VirtualBox "opfører" sig om en formatteret computer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2011 - 21:52 #20
Rasmus64745 er meget svær at forstå, og han forstår åbenbart ikke at vi ikke kan læse hans tanker, når han skriver... ;)
Avatar billede pstidsen Novice
28. oktober 2011 - 22:25 #21
nu når jeg har dig, john.. Hvad siger du så til http://www.eksperten.dk/spm/948582#reply_7858227 ?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2011 - 22:42 #22
dur det ???
Avatar billede pstidsen Novice
30. oktober 2011 - 14:34 #23
ja
Avatar billede pstidsen Novice
30. oktober 2011 - 14:34 #24
tak:)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 16:32 #25
Svar(til løsninger og pointgivning)
Avatar billede pstidsen Novice
07. november 2011 - 19:39 #26
Hvis du ikke har opdaget det har du fået points og derefter kan du IKKE ligge et svar....