Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:05 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

8 GB RAM installeret: 2 GB RAM brugbar

Ja overskriften siger det hele.

Har lige modtaget 2*4 GB RAM med posten idag, og efter jeg satte dem i og tjekkede System Info stod der:

8 GB RAM installeret:  2 GB RAM brugbar.

Har søgt her inde uden at finde svar.
Håber at der nogen der kan hjælpe

Lasse
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2011 - 18:12 #1
Hej Lasse og velkommen til Eksperten.
Hvilket styresystem kører du?
Kører du 32 bit system kan man max anvende lige godt 3 gb ram.
I dit tilfælde kan du kun bruge 2.
Kan det tænkes der er tildelt 1 gb til grafikken?
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:12 #2
Hvilket OS benytter du?
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:14 #3
Jeg bruger Windows 7 Ultimate 64-bit SP 1
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 18:15 #4
Tjek dit styresystem. Hvis det er Windows starter eller 32 bit, kan det ikke håndtere 8 GB RAM ;)
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 18:16 #5
Beklager havde ikke set de første post's.

Er det ikke noget med at man skal ind i BIOS og fortælle pc'en at den skal bruge alle RAM? Eller hvordan er det det er?
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:18 #6
Har lige sat MAX MEMORY til 8 GB inde under - msconfig - advanced, den var sat som MAX 2 GB! :)

Genstarter lige og ser om det har hjulpet
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:26 #7
Det hjalp en del.

Nu står der (6,99 GB Usable)

Da jeg har Win 7 kunne jeg godt forestille mig at det trækker en del og at der måske derfor kun står (6,99 GB Usable)? men uden overhovedet at vide det
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:31 #8
Max memory betyder også noget lidt andet. Så fjern fluebenet helt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2011 - 18:36 #9
Det er sikkert fordi du har et grafikkort der bruger HyperMemory el. TurboCache.
Så lånes der nemlig af systemram.
http://www.hardwaresecrets.com/article/124
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:48 #10
Efter jeg fjernede fluebenet under "Max Memory" står der nu: 8 GB RAM Installed :)

Tak for hjælpen drenge
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:02 #11
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:08 #12
Lige en sidste ting.

På et af rammene er en af de små guld "pins" eller hva vi kalder dem, halvt skravet af. Vil det betyde noget særligt? Eller gør det ikke det store.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 19:15 #13
#11
Spørgsmålet blev erklæret løst kl. 18:48:58
Og du er kritisk fordi der ikke er lukket kl. 19:02:53
Er det ikke lidt urimeligt?
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:21 #14
Hvordan acceptere jeg et svar? kan ikk markere nogen af svarene
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:22 #15
#13: Jeg er ikke kritisk. Det er blot en påmindelse om at han skal huske at lukke det. Hvis du havde været medlem på siden lidt længere tid, ville du have opdaget at ALT, ALT, ALT for mange spørgsmål ikke bliver lukket. Derfor synes jeg da det er på sin plads at huske folk på det. Ydermere synes jeg du skal læse de sidste to linjer i mit indlæg igen :-)
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:23 #16
fandt ud af det.

ville være rart hvis der var en der kunne svare på mit spørgsmål

nr #12 ^^
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:29 #17
Det kan være sværtat finde rundt i som ny bruger, men du har gjort det forkert. Hvis du har trykket på de link jeg skrev kunne de havde hjulet :)

Nå, men du skulle have bedt de brugere der havde løst problemet om at ligge et svar som du kunne acceptere. Læs lige faq: www.eksperten.dk/faq !
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2011 - 19:31 #18
#14
Nej det er fordi du svarer selv på trods af at du fik at vide hvordan man gjorde i #11

#16 vedr. #12: Lyder som om de har været taget i brug før.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 19:34 #19
#15
Ikke kritisk? 14 min. så kommer der en påmindelse *G*
Og har spørger ikke selv løst sit problem #6 ?
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:37 #20
#19:
Ikke kritisk? 14 min. så kommer der en påmindelse *G*
Tror du skal læse de to sidste linjer igen igen....
Og har spørger ikke selv løst sit problem #6 ?
Nårh jo! Det er min!
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 19:48 #21
#19
Er det din? Du henviser til Bios, men spørger skriver:"Har lige sat MAX MEMORY til 8 GB inde under - msconfig - advanced" Er det ikke noget andet, eller hører det ind under:"Eller hvordan er det det er?" :)
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:51 #22
Med "Det er min" mener jeg "Det er min fejl".
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 19:58 #23
Det er helt i orden. Det var såmænd bare for sjov jeg skrev #13, og så udviklede det sig:)
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 20:47 #24
De har ikke været i brug før. De er HELT nye som jeg skrev i første besked i mit indlæg: "Har lige modtaget 2*4 GB RAM med posten idag"

Sorry er nemlig helt ny herinde. Trykkede "Accepter svar" til mit eget svar.

1.

I FAQ under: "Nu fik jeg løst mit problem, er der mere jeg skal gøre?" så står der ikke andet efter jeg har accepteret svar til dem der nu løste mit problem, og sagt tak. Er gjort. Hva gør jeg så når jeg skal lukke tråden?

2.

Har jo fået løst mit hoved problem, men der var bare lige det med at en af de guldbelagte "pins" (er ikk sikker på hva de hedder) på et af de helt nye RAM er halvt skravet af. Da windows kan se at der er installeret 8 GB RAM, fejler den jo ikke noget. Men tænkte bare om det nu var smart bare at lade den sidde i selvom halvdelen af den ene "pin" er skravet af, eller om jeg bør returnere den?
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 20:54 #25
1. Acceptere svar=lukke spørgsmål
2. Pas.
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 20:57 #26
Lukke spørsmål=hvordan
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 21:00 #27
Det har du gjort ved at acceptere dit eget svar :)
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 21:01 #28
Vil gerne vide hvordan jeg lukker tråden.
Avatar billede laddesh2 Nybegynder
25. oktober 2011 - 21:01 #29
Troede ikke det var muligt at skrive videre i tråden hvis den er lukket, som jeg jo gør nu :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2011 - 21:04 #30
Lukket = Lukket for svar :)