Avatar billede laroub Nybegynder
25. oktober 2011 - 17:08 Der er 7 kommentarer

PDF reader

Hej venner

Håber, at I kan hjælpe mig med et problem, som jeg har kæmpet med et par dage. Det er min computer, som jeg bruger til mit firma.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men lige pludselig har jeg mistet min Adobe PDF reader. Jeg har så prøvet at geninstallere programmet, men jeg når jeg mangler 32 sek. af installationen, kommer følgende besked på skærmen

Installationsprogrammet har ikke de nødvendige rettigheder til at åbne denne mappe: C:\Program Files(x86)\common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX. Installationsprogrammet kan ikke fortsætte. Log på som administrator, eller kontakt systemadministratoren.

OG JEG er Administratoren på denne computer, da jeg er den ENESTE som bruger den.

Nu kan jeg ikke åbne PDF filer, som er meget vigtige for mig i min branche.

På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2011 - 17:19 #1
Løsninsforslag 1:
Tjek nævnte sti - slet Acrobat mappen helt, før du forsøger at installere igen.

Løsningsforslag 2:
Højreklik på installationsfilen og vælg "kør som administrator". Selv om din bruger har administratorrettigheder, er det ikke altid man har de fulde rettigheder til at køre installationen.

Og endelig nr. 3:

En omgåelse kunne være i stedet at installere Foxit Reader - læser PDF dokumenter hurtigere end Adobe Acrobat: http://foxitsoftware.com/downloads/
Avatar billede laroub Nybegynder
25. oktober 2011 - 18:02 #2
1) Får besked om at jeg ikke har rettigheder til det
2) Når jeg downloader er der et ikon man ikke kan højreklikke på.
3) Den downloader men stopper når der mangler 25 %
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 18:23 #3
#2:
Nr. 1: Slet mappen i fejlsikret tilstand. Det kan man normalt ;)
Nr. 2: Download filen til dit Skrivebord, så kan du H-klik på den osv.

Kan du finde Adobe Reader i "Tilføj eller fjern programmer"?

Hent Ccleaner herfra: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Installer Ccleaner, hvis du ikke ønsker Yahoo Toolbar (jeg vil ikke anbefale den, Googles er bedre)så husk at fjerne fluebenet udfor installation af Yahoo toolbar.
Start Ccleaner, fjern evt. fluebenet i cookies, da du ellers vil miste dine login-cookies i diverse fora, er det ikke et problem, så lad fluebenet være.

Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.

Installer programmet igen.
Avatar billede laroub Nybegynder
26. oktober 2011 - 16:33 #4
Ole Madsen: Jeg fik downloadet Foxit Reader og den virker. Takker
Pstidsen: Ccleaner har hjulpet og jeg har downloadet Adobe på ny. Den virker.

Så jeg ved ikke hvem af jer som skal have points. Skal vi sige 50/50?
Avatar billede pstidsen Novice
26. oktober 2011 - 17:01 #5
Jeg smider et svar nu. Så skal du vente til Ole Madsen også har smidt et svar. Når han har gjort dette skal du vinge Ole Madsens OG mit svar af og trykke "Afgiv points". Husk IKKE at vinge dit eget svar af :)
Avatar billede pstidsen Novice
26. oktober 2011 - 17:06 #6
her kom svaret :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2011 - 22:26 #7
Foxit Reader var bare en omgåelse, så giv du bare alle points til pstidsen...