Avatar billede sulbaek Nybegynder
24. oktober 2011 - 09:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Rediger flere Word dokumenter i ét dokument

Hej Eksperter

Jeg har tidligere stillet et spørgsmål noget lignende, men er ikke rigtig kommet frem til en løsning, som jeg kunne bruge eller i hvert fald finde ud af.

Jeg er på mit arbejde igang med at holde styr på et større projekt.
Projektet er del op i flere del projekter som til sidst gerne skulle samle en hel fabrik.
Til hvert "del-projekt" har jeg nu et work-dokument med, hvad vi mangler at få lavet.

Mit spørgsmål er: Kan jeg samle alle mine dokumenter i ét oversigts-dokument, og stadig redigere i både dokumenterne og oversigts-dokumentet og efterfølgende se ændringerne begge steder?
Sådan at lige gyldigt hvor jeg sletter eller tilføjer noget, er ændringerne begge steder..

Jeg bruger Office Professionel 2010.

Håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. oktober 2011 - 09:36 #1
Hvor har problemet været i forbindelse med de tidligere anførte løsninger?
Avatar billede sulbaek Nybegynder
24. oktober 2011 - 09:51 #2
Her er linket til min tidligere tråd.
http://www.eksperten.dk/spm/904797#reply_7561060

Jeg kan ikke få ændringer jeg laver i et dokument til at bliver overført til det samlede-dokument eller omvendt..
24. oktober 2011 - 09:56 #3
Dit link omhandler Word 2003/2007, og det ser for mig ud som om du skriver, at alt fungerer.

Det blev vi ikke meget klogere af.
24. oktober 2011 - 09:58 #4
Løsningen er et hoveddokument med underdokumenter.

I Word 2010 indsættes de som standard som {HYPERLINK "filnavn.docx" /n}

OG det fungerer netop sådan at du både kan redigere i underdokumenterne dog i hoveddokumentet.
Avatar billede sulbaek Nybegynder
24. oktober 2011 - 10:15 #5
Det var på et tidligere arbejde, hvor jeg arbejdede med word 2003/2007. Og fik det aldrig helt til at virke den gang. Inden det projekt/arbejde var færdigt..

Jeg har prøvet med underdokument og hoveddokument.
Men synes kun jeg kan åbne underdokumenterne via hoveddokumentet.
Hvor gemmes underdokumenterne, så de evt. kan åbnes selvstændigt.?
Og mest vigtigt kan man selv bestemme hvor de skal gemmes.?
24. oktober 2011 - 10:39 #6
Jeg opretter altid underdokumenterne først, og så bestemmer du helt selv hvor du placerer dem. De skal ikke nødvendigvis placeres samme sted som hoveddokumentet.

Både hoveddokumentet og underdokumenterne er separate filer, der kan åbnes hver for sig.
Avatar billede sulbaek Nybegynder
24. oktober 2011 - 10:52 #7
Nu fandt jeg fejlen..
Manglede at sætte flueben ved "Kæde fil til". Så nu virker det som du beskrev det.!
Jeg har også lavet underdokumenterne først..

Og har nu fået sat dem ind i hoveddokumentet.
Har du (erikjuul) erfaring med at få indholdsfortegnelsen i hoveddokumentet til finde overskrifter i underdokumenterne.?
24. oktober 2011 - 10:59 #8
Ja, det har jeg. Jeg har arbejdet en del med hoved- /underdokumenter.
Det fungerer fint med en indholdsfortegnelse og indeks i hoveddokumentet med data hentet fra underdokumenterne..
Avatar billede sulbaek Nybegynder
24. oktober 2011 - 11:37 #9
Jeg har problemer med at få indholdsfortegnelsen til af finde de overskrifterne i underdokumenterne.

Indholdsfortegnelsen finder fint overskrift 1, 2 og 3 skrevet i hoveddokumentet.
Men i mine overskrifter i underdokumenter, hvor jeg kun har overskrift 2 og 3, kommer ikke med i indholdsfortegnelsen.
Har du et bud på hvad dette kan skyldes.?
24. oktober 2011 - 15:46 #10
Mest almindelig årsag er at underdokumenterne ikke er "foldet ud" når du kører opdateringen.

Jeg vil foreslå dig, at du opretter f.eks. 3 nye underdokumenter med hver en overskrift, og herefter et hoveddokument hvor du indsætter en indholdsfortegnelse og de 3 underdokumenter.
Så er det let at eksperimentere med funktionerne i hoved-/underdokument, og blive helt fortrolig med funktionerne før du overfører det til de "rigtige" dokumenter.
31. oktober 2011 - 14:34 #11
Er du kommet videre???
Avatar billede sulbaek Nybegynder
02. november 2011 - 08:00 #12
Jeg har fået samlet alle mine underdokumenter i et hoveddokument, så  det problem er løst. Send et svar erikjuul, så får du point.

Dog fik jeg ikke indholdsfortegnelsen til at registrerer overskrifter i underdokumenterne, så det skal jeg lige have kigget på igen. Når der bliver tid til det igen på jobbet..
08. november 2011 - 11:51 #13
OK!

Som jeg skrev tidligere vil jeg anbefale at du forsøger med helt enkle dokumenter. Det er tit lettere at se hvordan funktionerne fungerer, når du ikke arbejder i meget store dokumenter.

Men du vender bare tilbage hvis det fortsat driller.