Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
03. august 2001 - 23:02 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Site med guide til inst af win2kserver

Findes der et site eller en bog der kan guide gennem hvordan man installere win2k server.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
03. august 2001 - 23:04 #1
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
03. august 2001 - 23:07 #2
Det var til at installere styresystemet win2ksrv
Avatar billede a-torsten Nybegynder
03. august 2001 - 23:10 #3
Ahh....

Det er da bare lige ud af vejen som fx alm win 2000 ......

-Anders
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 23:26 #4
Nej, det er ikke lige som med win2k, den er anderledes bygget op og det er ikke let at gennemskue.
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 23:54 #5
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. august 2001 - 10:35 #6
Er det ikke bare at trykke Next en masse gange? :-)
Avatar billede lekruse Nybegynder
04. august 2001 - 12:09 #7
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/default.asp

Der findes masse af gode oplysninger på dette site om opsætning af win2000 server - prøv det
Avatar billede farout Nybegynder
04. august 2001 - 20:53 #8
Det gør der da og det rigtige sted er her for server
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/server/serversteps.asp

og her for pro
Avatar billede farout Nybegynder
04. august 2001 - 20:53 #9
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
05. august 2001 - 09:34 #10
OK nu er jeg kommet ret langt - men hvordan opretter jeg så et domæne? Jeg undrer mig over, at det ifølge hanno.dk IKKE kan lade sig gøre med mindre man køre NTFS.
Og hvordan kan jeg konvertere fra FAT32 til NTFS?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2001 - 10:32 #11
Du skriver en en kommando prompt:

convert c: /fs:ntfs

så bliver C: konvateret ved næste reboot...
Avatar billede lekruse Nybegynder
05. august 2001 - 10:40 #12
Domæne har ingenting med filsystemet at gøre. Hvis er færdig med at installerer serveren, så har du allerede angivet et domænenavn underopsætningen. Hvis du taler om webdomæner hvor du kan oprette flere, så skal du ind under IIS (Internet Information Server)
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2001 - 10:51 #13
Det kræver fatisk at du køre NTFS, hvis du skal køre AD...
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2001 - 10:54 #14
Omformulering, det kræver at du har en partition, som køre NTFS, for at bruge AD
Avatar billede lekruse Nybegynder
05. august 2001 - 10:57 #15
Jeg går ud fra at når du skriver AD mener Active Directory, i så fald så har du ret. Men det er spørgsmålet her hvad fyrrebakken egentlig mener ;-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2001 - 11:03 #16
Yeps... men da jeg ikke regner med at han vil hoste et domæne (Internet), men mener et \"NT-domæne\"
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2001 - 11:04 #17
så .. hmmm underlig sætning jeg fik lavet der ..
Avatar billede lekruse Nybegynder
05. august 2001 - 11:12 #18
;-) Så må vi vente og se hvad han så mener ;-)
Men du har formodentlig ret :-(
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
05. august 2001 - 11:33 #19
Det jeg mener er: Jeg har installeret serveren - men et domæne kunne jeg ikke oprette - eller fik jeg ikke besked på evt at oprette et. Jeg ville oprette et domæne sådan, at mine andre PC\'ere der kører win98se kunne hente oplysninger derfra mht delingsresourcer og rettigheder.
Det med web og ftp server venter jeg med indtil jeg har styr på det andet
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
05. august 2001 - 11:33 #20
Ja et nt-domæne er det jeg vil hoste
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2001 - 11:50 #21
Hop ind i administrative tools -> Configure your server ... her hopper du ned til \"Active Directory\"

Her vil den så guide der igennem processen...
Avatar billede farout Nybegynder
05. august 2001 - 20:46 #22
lad os lige holde os til spørgsmålet kig på den link jeg har lagt til dig der står alt hvad du skal gøre og så ender du med er domæne
Avatar billede farout Nybegynder
05. august 2001 - 20:47 #23
og lad mig lige afslutte diskutionen om ntfs

JA!!!! det kræver ntfs at oprette et 2k domæne som jo er baseret på ad
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
05. august 2001 - 21:18 #24
OK så har jeg fået styr på det jeg nu har kunne nå. Mange tak for hjælpen. Jeg har fået oprettet NTFS og oprettet et domæne - og det kører som det nu skal. Pointene må jeg jo nok se mig nødsaget at dele bunken til alle - for det er jo IKKE pointene det kommer an på vel? *s* Det er jo den hjælpsomme ånd i \"ekspertens tegn\"....!!