Avatar billede chief01 Nybegynder
23. oktober 2011 - 12:45 Der er 5 kommentarer

imac - problem

Jeg har et problem med min dejlige nye Imac.

Når jeg bruger den kommer der næsten hele tiden en farvet skive frem der kører rundt. Pointen er, at det går så langsomt.

Hvad skal jeg gøre ?

kenn
Avatar billede egonspock Seniormester
23. oktober 2011 - 14:14 #1
Jeg ville først checke om den er færdig med at indeksere Spotlight - se forstørrelsesglasset i øverste højre hjørne. Hvis den er færdig, så ville jeg checke om der er tilstrækkelig RAM i - eller rettere om computeren ser al din RAM, det checker du i æblemenuen til venstre - om din Mac. Og har du mindre end 2-4 GB, så kan det sagtens være derfor.
Avatar billede chief01 Nybegynder
23. oktober 2011 - 14:45 #2
F.s.v.a. Ram har den 4 gb 1067MHz core 2 Duo. Jeg har iøvrigt ikke særligt meget lagret.

Vedr. forstørrelsesglasset kommer der blot et tomt felt frem når jeg trykker derpå.

Hvad vil Du mene ?

kenn
Avatar billede egonspock Seniormester
24. oktober 2011 - 01:08 #3
Hvis den har Core2Duo er den jo ikke helt sprit-ny, så jeg vil gætte på at det kan være harddisken, der har det skidt - alternativt kan du prøve at installere styresystemet igen - og man behøver ikke slette harddisken af den grund - og så køre alle de opdateringer på som systemet selv kan finde på under æblemenuen->softwareopdatering.
Avatar billede thill Nybegynder
30. november 2011 - 21:18 #4
Diskværktøj, vælg din harddisk, vælg førstehjælp.
1. Kontroller disk.
2. Reparer disk (Hvis nødvendigt)
3. Kontroller disktilladelser.
4. Reparere disktilladelser (Det ER nødvendigt)

Sørg også for at have min. 10% ledig/fri plads på harddisken, har du ikke det bliver den sløv (Du vil tit opleve badebolden) og så er det måske værd at overveje en harddisk opgradering.
Avatar billede thill Nybegynder
07. december 2011 - 21:11 #5
Lukketid? Evt med en lille opdatering på hvordan det gik....?
Bare så de der har tilbudt deres råd og vejledning har en ide om hvad der er sket
Og måske kunne det hjælpe andre også...?