Avatar billede tobrukDk Novice
22. oktober 2011 - 21:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mac start problemer

hej

Jeg har snart haft en imac i halv og det er sådan at jeg har et problem at den kommer frem og vise "mappe med ?",

det er pga ingen af min programmer svar mig? hvad kan der være galt siden den ikke gider?
Avatar billede tobrukDk Novice
22. oktober 2011 - 21:20 #1
det er en Mac med det ny styr system.
Avatar billede KHHP Juniormester
22. oktober 2011 - 22:07 #2
Hvis det er under opstart, så er der problemer med harddisken.
Jeg har set det når man skiftede den gamle harddisk i en Mac Pro ud med en SSD. Her skulle man installere fra DVD'en på det nye drev, og så virkede det fint.
Hvis du ikke har skifttet noget hardware i din iMac, så kan det godt være at din harddisk er i stykker. Men hvis der fulgte en DVD med Mac OS X på med til din iMac, så prøv at sætte den i når du starter op og hold C nede på tastaturet, så starter den fra DVD'en og når du så kommer ind og har valgt sprog, så gå op i hjælpeprogrammer og vælg diskværktøj.
Hvis du kan se din harddisk, og teksten er med rød, så er det noget galt, og så skal din harddisk nok skiftes.
Hvis alt ser ud som det skal, skal jeg ikke lige kunne sige hvorfor den gør det du beskriver den gør
Avatar billede tobrukDk Novice
22. oktober 2011 - 22:26 #3
Okay jeg kigger på det i morgen når jeg kommer hjem igen . :)

håber at det vil hjælp en del da :)

Skrive lige igen i morgen når det er :D
Avatar billede tobrukDk Novice
23. oktober 2011 - 00:19 #4
Jeg holde C ned i noget tid og det hjælp en del!. Takker mange gerne!..
Avatar billede KHHP Juniormester
24. oktober 2011 - 09:22 #5
Jeg går ud fra at du gerne vil lukke dit spørgsmål, så her får du lige et svar til dete formål.
Avatar billede tobrukDk Novice
24. oktober 2011 - 12:49 #6
Takker mange gerne . det troede virkelig at jeg ikke kun start den igen men så ved jeg det til næste gange ! :D