Avatar billede Chalolle Nybegynder
22. oktober 2011 - 10:19 Der er 11 kommentarer

Så er det galt igen..

Min computer Fujitsu Siemens Li 1718... Jeg kan ikke logge på.. Når jeg prøver at låse den op med kodeordet skriver den : Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses. Brugte den sidst igår aftes og loggede af på normal vis uden problemer og nu til morgen skriver den dette da jeg igen vil bruge den. Hvad betyder det? Hvad kan jeg evt.gøre? Nogen der ved det?
God lørdag..
Hilsen Charlotte
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2011 - 10:46 #1
ntuser.dat er defekt på brugeren - du skal logge på som administrator, og oprette en ny bruger - derefter højreklikker du på den defekte brugers mapper, og vælger egenskaber/sikkerhed og klikker på avanceret - så kan du indsætte den nye bruger som 'ejer', og kopiere dokumenter osv over.
Avatar billede Chalolle Nybegynder
22. oktober 2011 - 11:41 #2
Tusind tak for svar.. Nu spør jeg måske dumt, men hvordan logger jeg på som administrator?? Har OVERHOVEDET ikke forstand på computere.. De skal bare virke :) Vil du evt.skære ud i pap? :)

Mvh Charlotte
Avatar billede Chalolle Nybegynder
22. oktober 2011 - 11:57 #3
PS spør' fordi jeg jo ikke kan logge på med mit brugernavn/kodeord. Og fordi den jo ikke giver mig mulighed for at skifte bruger/ændre kodeord. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2011 - 12:57 #4
trin 1
ved boot skal du vælge fejlsikret mode (gerne uden netværk)
"You can access the menu by turning on your computer and pressing the F8 key before Windows starts."
så kommer du til en meget begrænset version af windows - der opretter du en ny bruger.
Genstart, og log ind med det nye brugernavn

trin 2 - når ny bruger er oprettet
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/fix-a-corrupted-user-profile
Avatar billede Chalolle Nybegynder
23. oktober 2011 - 12:16 #5
Hej Claes.
Har nu prøvet men kan ikke finde ud af  det. Jeg er sku dum til computere. *GG* Må jeg eventuelt ringe dig op og du kan guide mig igennem telefonen? Ville være dybt taknemmelig. Eller du kan ringe til mig på XX XX XX XX. Kan efter klokken 15.

Med venlig hilsen
Charlotte
23. oktober 2011 - 12:26 #6
Psssst: Ref #5 - du bør undgå at 'frigive' telefonnummer, adresser, mm. pga evt. misbrug.
Brug  funktionen ->
[Send en intern besked til brugeren]
Avatar billede Chalolle Nybegynder
23. oktober 2011 - 12:29 #7
Kan komme til den begrænsede version af Windows men ikke finde noget sted hvor der står opret ny bruger..???
Avatar billede Chalolle Nybegynder
23. oktober 2011 - 12:58 #8
Tak karise_larry.. Har nu sendt intern besked.. Vidste jeg ikke man kunne.. Og ville nu gerne slette mit ovenstående indlæg men kan ikke.. men du har ret :)
23. oktober 2011 - 13:02 #9
Alt hvad der skrives her står i for evig Internet tid...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2011 - 13:38 #10
det gør jeg så ikke (tlf support) - men prøv, nu da ny bruger ikke oprettes, så i stedet via kontrolpanel/gendannelse at gå tilbage til dagen før maskinen gik ned.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. oktober 2011 - 19:31 #11
Sådan, har fjernet tlf nummer.