Avatar billede chrene Nybegynder
21. oktober 2011 - 17:30 Der er 1 løsning

Fjernstyrede Biler og andet robotprogrammering

Hejsa.

Jeg har efterhånden programmeret i C/C#/C++ i 3 år nu og jeg synes at det er lidt kedeligt kun at programmerer til computeren. Jeg vil istedet få ting til at gå, flyve, køre, lave kaffe, et eller andet hehe.

Så helt fra bunden kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeg skal sætte mig ind i. Er der noget jeg skal købe?

Sæt at jeg vil programmere en bil til at kunne køre ligeud. Hvad skal jeg anskaffe og hvor kan jeg få det? Skal jeg lære nogle specielle sprog?  Jeg er helt på bar bund og vil bare rigtig gerne ind i robot miljøet så alt hjælp vil være rigtig dejligt. Eller bare et skub i den rigtige retning :)

Skal siges at jeg faktisk idag sad og arbejdede med arduino, meen den kan ligesom ikke køre :p
Avatar billede centauri Nybegynder
01. november 2011 - 11:19 #1
Måske det her kan bruges

http://www.ez-robot.com/

Det er lidt ligesom Arduino som jeg også slev bruger, detter bare mere mindet på robotter og har en masse styre mulighedder med et hav af sensorer mm.