Avatar billede nannami Nybegynder
20. oktober 2011 - 19:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde xls-fil

Hej,

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en (gemt) xls-fil?
På mit arbejde har vi netværksdrev, som vi gemmer dokumenter på. Jeg har gemt filen kl. 9.50 - været væk fra computeren, hvor den logger ned (og af netværksdrevet) dog uden at filen og excel blev lukket ned. Derefter åbnede jeg igen for computere, skrev videre i xls-filen og gemte igen kl 16.

Da jeg så skulle åbne filen i morges, er det dog kun det fra kl 9.50, der er gemt. Det jeg lavede og gemte om eftermiddagen er væk. Hvad kan der være sket?

Jeg har tit oplevet, at når computeren logger af netværksdrevet og et dokument er åbent, bliver man nødt til at gemme filen under et nyt navn. Computeren kan altså åbenbart ikke finde tilbage til stien el.lign.

Dog oplevede jeg ikke noget i går, da jeg gemte - jeg trykkede blot gem, og blev ikke gjort opmærksom på, at den ikke kunne gemme. Derfor forstår jeg ikke, hvad der er sket.

Jeg har søgt på det lokale drev (hvor andre autosaved filer ligger), men lige netop dette dokument, er åbenbart ikke blevet autosaved. Jeg har også søgt på netværksdrevet, men uden held.

Er der nogle, der har andre kloge løsninger?? Det er flere timers arbejde, der er væk ellers :-(
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 09:15 #1
du kan rette henvendelse til administratoren af jeres server
måske ligger der en auto gemt fil på din maskine lokalt men kan ikke vide det

administratoren ved det
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. oktober 2011 - 03:53 #2
Hvilken version Excel benytter du?
/ptj_11
Avatar billede nannami Nybegynder
23. oktober 2011 - 12:36 #3
Undskyld - det burde jeg selvfølgelig have skrevet. Jeg har spurgt vores IT-afdeling, og de kunne desværre ikke hjælpe/finde den.

Jeg bruger Excel 2010.
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. oktober 2011 - 17:11 #4
Jeg kender ikke 2010, men i 2007 kan du i "Officeknappen/knappen "Excelindstillinger"- menupunktet "Gem"" se indstillingerne for Autogem og stien til hvor Excel lægger filerne.
/ptj_11
Avatar billede nannami Nybegynder
05. marts 2012 - 20:18 #5
Jeg lukker. Er der nogen der vil have point, så læg et svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. marts 2012 - 20:29 #6
Vil hellere høre, hvad det endte med. Fandt du din fil, og i givet fald, hvor henne?
/ptj_11
Avatar billede nannami Nybegynder
05. marts 2012 - 23:10 #7
Nej desværre. Der var gemt en auto-save men det var ældre end det jeg selv havde gemt før filen forsvandt. Så jeg måtte lave det nyeste igen. Æv!
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. marts 2012 - 08:48 #8
Ikke her. Vi fik joikke løst dit problem.
/ptj_11