Avatar billede msdb Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mellemrum i hyperlink

Jeg har lavet en side som kan uploade filer til mit domæne, men jeg oplever problemer med mellemrum, da de "ødellægger" linket til filen.
Her er koden som viser mappens indhold og som bruges til at uploade filer:
http://pastebin.com/mEb3fEjr

Jeg omgås midliertidigt problemet ved at omdøbe og erstatte mellemrum med underscore, men det er ret irriterende at gøre gentagende gange.

Hvordan får jeg den til at håndtere mellemrum i filnavnene?
Avatar billede The_Buzz Novice
19. oktober 2011 - 17:32 #1
Avatar billede The_Buzz Novice
19. oktober 2011 - 17:33 #2
ellers kan du bruge %20 som er et mellemrum
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. oktober 2011 - 17:52 #3
man kan selvføgelig erstatte mellemrum med %20 (urlencode), men jeg vil mene det er merer rigtigt at fjerne dem / erstatte dem
http://php.net/manual/en/function.str-replace.php
str_replace (" ", "", $str);
str_replace (" ", "_", $str); erstte med _
Avatar billede msdb Nybegynder
19. oktober 2011 - 17:58 #4
urlencode virker fint til formålet. Tak for hjælpen :)
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2011 - 18:32 #5
<ole>

Mellemrum og andre specialtegn har ikke noget at gøre i filnavne - og slet ikke på WWW! Mener man ikke, man kan opdrage sine brugere til at agere som oplyste deltagere i det såkaldte 'Informationssamfund', må man udskifte specialtegnene eller encode URL'erne

/mvh
</bole>