Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 21:44 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Slette side på Facebook

Jeg har mistet et familiemedlem som har en side på Facebook. Jeg vil gerne vide hvordan man kommer i kontakt med Facebook, da jeg af årsager ønsker at få profilen lukket/fjernet!

Jeg har læst mig til de har en politik om at gøre afdødes profiler til mindesider. Ønsker familien noget andet, må det være muligt at få efterkommet dét.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 21:58 #1
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 21:59 #2
Den vejledning hár jeg set. Den kan vel kun bruges hvis man har personens log ind oplysninger?!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 22:01 #3
I øvrigt syntes jeg beskrivelsen er den samme som hvis man vil meddele Facebook at en person er afgået ved døden og ønsker at gøre siden til mindeside???
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 23:09 #4
Det var vist en hurtig Google søgning!
Avatar billede pstidsen Novice
18. oktober 2011 - 23:16 #5
Vil du slette den eller gør den til mindesmærke?

Mindesmærke: https://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=deceased
Sletning: https://www.facebook.com/help/?faq=265593773453448

Hvis det er helt umuligt, kan i nok godt skaffe afdødes kodeord og så slette derfra. Det er lidt bøvlet. I skal ind i glemt adgangskode og så sige at I ikke har adgang til den mail der er indstillet som mailadresse til nulstilling af kode. Så skal i måske besvare et sikkerhedsspørgsmål (kunne være "Hvad er nummerpladen på min bil" eller "Hvad er min mors fødested?) og måske genkende nogle af afdødes venner på billeder. Det er muligt. Har prøvet at "hacke" mig selv.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2011 - 00:33 #6
#4. "Undskyld jeg gjorde et forsøg på at hjælpe dig#
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2011 - 00:37 #7
Hov endnu en fejl. Det var ikke meningen det skulle være et svar .  Håber du kan klare det. Undskyld igen.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 16:54 #8
Jeg vil slette den.

Ok...
Er link nummer to (ud for 'sletning' korrekt)? Har åbnet siden, men den linker ikke direkte til noget relevant.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 16:56 #9
Om igen.

Er link nummer to (ud for 'sletning' korrekt)? Har åbnet siden, men den linker ikke direkte til noget der har med sletning at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 02:34 #10
pstidsen -> Jeg forstår ikke det du skriver. Har prøvet, kommer ingen vegne. Det er ikke præcist nok. Kan du gøre det lidt mere detaljeret??
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 02:36 #11
pstidsen -> Jeg forstår ikke det du skriver. Har forsøgt, men kommer ikke ret langt. Det er slet ikke præcist nok. Kan du skrive lidt mere detaljeret hvad jeg skal gøre, så jeg kan finde ud af "stien"...?
Avatar billede pstidsen Novice
21. oktober 2011 - 02:55 #12
Det var det rigtige link, troede jeg... Og nu kan jeg ikke finde det igen. Jeg kan kun finde formularen til mindesmærke. Du kan evt. skrive en mail til FB.
Avatar billede pstidsen Novice
21. oktober 2011 - 02:56 #13
#11: Mener du det med at få koden igen? Så kan jeg ikke skrive det præcist da det er forskelligt fra bruger til bruger hvordan det er. I har heller ikke adgang til afdødes mail, for så kan i sagtens komme in på FB og slette kontoen.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2011 - 05:24 #14
Jeg er slet ikke emd mere. Tror vi snakker forbi hinanden. Det er #5 jeg referere til. Spørger blot om du kan omformulere din tekst, så det er lidt nemmere at forstå hvad du mener.

Citat: "I skal ind i glemt adgangskode og så sige at I ikke har adgang til den mail der er indstillet som mailadresse til nulstilling af kode. Så skal i måske besvare et sikkerhedsspørgsmål"

Det må vel være det samme for alle. Forklaringene rbare for kort til at jeg fatter hvor jeg finder hvad.

Jeg kan ikke finde nogen e-mail til Facebook. Det er derfor jeg opretter et spørgsmål hvor jeg spørger hvordan man kommem i kontakt med dem. :|
Avatar billede pstidsen Novice
23. oktober 2011 - 13:03 #15
Det er ikke det samme for alle... Det kommer an på hvilke sikkerhedsforanstaltninger afdøde har lavet.

Husk at lukke denne tråd :) www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2011 - 22:32 #16
Så kan jeg, som jeg ser det, ikke bruge det svar du kom med til noget som helst. Korrekt? I hvert fald er jeg bare blever mere forvirret!

Hvorfor skulle jeg lukke? Jeg er jo ikke kommet en dyt videre.

Prøver igen. Måske der er andre der kan hjælpe (selv om det ikke tyder meget på det...): Jeg vil gerne vide hvordan man kommer i kontakt med Facebook.

På forhånd tak.
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 17:34 #17
grunden til at du skal lukke er at du skriver:
Jeg kan ikke finde nogen e-mail til Facebook. Det er derfor jeg opretter et spørgsmål hvor jeg spørger hvordan man kommem i kontakt med dem. :|
Man må ikke have to åbne spørgsmål om samme emne åbne og derfor skal det her lukkes, såfremt du opretter et nyt om samme emne ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2011 - 18:51 #18
To åbne spørgsmål??? Det er sgu da det eneste jeg har oprettet om emnet. Ka sågar - i dette øjeblik - det eneste jeg har oprettet overhovedet!
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2011 - 18:53 #19
Jeg opgiver. Forstår ikke hvad du mener. Men kan altså ikke se hvad jeg gør galt.
Avatar billede pstidsen Novice
26. oktober 2011 - 18:58 #20
En ting er hvad ud har gjort. En anden ting er hvad du siger.

Du siger jo at du vil oprette et nyt spørgsmål!!!!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
26. oktober 2011 - 19:04 #21
plug1 >> Som ny bruger mener jeg det er vigtig du får at vide: Du har intet gjort galt!
Jeg kan heller ikke se, hvor du siger at du vil oprette et nyt spørgsmål????
Avatar billede pstidsen Novice
26. oktober 2011 - 19:07 #22
Nej du har intet gjort galt.

plug1 skriver han vil oprette en ny tråd i #14
Avatar billede vejmand Juniormester
26. oktober 2011 - 19:10 #23
pstidsen >> Det er noget værre vrøvl, det du skriver!

I #14 forklarer plug1 hvorfor dette spørgsmål er oprettet.
Så stop nu din hetz mod en ny bruger, som bare prøver at få svar på sit spørgsmål.
Avatar billede pstidsen Novice
26. oktober 2011 - 19:26 #24
#23: Sådan kan de to sidste linjer i #14 også forståes. Det gjorde jeg bare ikke, da denne tråd handler om at slette en profil fra facebook og ikke om at komme i kontakt med facebook. Det er den dog kommet til. Derfor gjorde jeg lige, for at hjælpe, opmærksom på at tråden skulle lukkes ved opretning af en ny om samme emne.

Da de to sidste linjer ikke skulle forståes, som jeg forstod dem startede denne "hetz" (som i øvrigt er et fuldstændigt overdrevet ord!).
Avatar billede vejmand Juniormester
26. oktober 2011 - 19:33 #25
Citat fra spørgsmålet:
Jeg vil gerne vide hvordan man kommer i kontakt med Facebook, da jeg af årsager ønsker at få profilen lukket/fjernet!
Citat fra #14
Jeg kan ikke finde nogen e-mail til Facebook. Det er derfor jeg opretter et spørgsmål hvor jeg spørger hvordan man kommem i kontakt med dem

Kan du godt selv se det?

Lad os stoppe her, og håbe der kommer én forbi som kan hjælpe med løsningen. Hvis man Googler problemet, kan man dog se at det ikke er et ukendt problem.
Avatar billede SGregersen Nybegynder
27. oktober 2011 - 09:17 #26
Det gør mig ondt med dit familiemedlem :(

Her er en vejledning til hvordan du kan slette en død persons Facebook profil.
Du kan både slette den helt eller gøre den til et mindes mærke.
Prøv at se her:

http://www.pcbloggen.dk/sadan-sletter-du-en-doed-persons-facebook-profil/
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 01:49 #27
Hvis du kender personens login oplysninger eller har adgang til personens email...

Det har jeg - som tidligere nævnt - ikke.

Det er derfor jeg har brug for at vide hvordan jeg kommer i kontakt med dem...

Det må være muligt. Ellers hæver dig sig i en situation som denne over familiemedlemmer. Det kan hverken være rigtigt eller lovligt.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 01:50 #28
Det her er så frustrerende, at det næsten ikke er til at holde ud.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2011 - 01:54 #29
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2011 - 02:01 #30
Sorry, den er nu kun til mindesmærke. Før kunne man vælge at slette, sorry.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2011 - 02:10 #31
Se evt. her:
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-37389659:s%C3%A5dan-sletter-du-en-afd%C3%B8ds-facebookprofil.html

Men måske det er denne formular, som er slettet igen.....
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 05:07 #32
Sådan ser det slet ikke ud længere. Er lavet om kan jeg se.

Det eneste jeg kan finde der omhandler at slette noget, er 'Hvordan fjerner eller slette jeg en ven'. Hvilke jo er ubrugeligt...

Hvordan fanden kan man lave sådan en lorteside uden kontaktmuligheder? Det kan simpelthen bare ikke være rigtigt!
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 01:43 #33
Der må være nogen som har været i samme situation, som har noget _erfaring_ med det her?!!

Jeg er desværre sikker på at jeg/vi ikke er de første som gerne vil have en profil slettet under disse omstændigheder. Vær nu rar at hjælpe...

På forhånd tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. november 2011 - 02:37 #34
Da SGregersen skrev sin kommentar (tor. d. 27. oktober 2011 kl. 09:17:01) var det mulig at vælge slet eller mindesmærke. Jeg var selv inde på linket samme dag.
Det er altså meget nyt, det er ændret, så derfor er der nok ikke så mange der har været i samme situation siden.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 18:36 #35
Det er muligt. Men uanset hvad, kan jeg ikke bare gå ind og slette.

[quote]
Har du ikke adgang til profilen
Hvis du ikke har adgang til profilen, kan du i stedet bede Facebook om at slette den eller lave den om til et mindesmærke.
[/quote]

Men der er ingen som kan fortælle mig hvordan jeg _kommer i kontakt med dem_. Kan jeg ikke komme i kontakt med dem, kan jeg selvsagt ikke bede om at få den slettet.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 18:37 #36
Nu er der vist gået over de krævede 14. dage, så jeg tror jeg opretter spørgsmålet på ny. Er jo ikke længere en kæft som ser dette.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 19:59 #37
Nu fandt jeg omsider det jeg søgte.
Kan ikke forstå jeg ike har fået et direkte link til den underside. Men det skyldes vel at ingen har haft det.

-----

Har du mistet et menneske og ønsker at vedkommendes profil skal slettes helt fra Facebook, skal du benytte denne formular:

http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=memorialize_special_requests
Avatar billede vejmand Juniormester
06. november 2011 - 20:42 #38
Grunden til du ikke har fået linket før, er at det først er oprettet nu......
Som skrevet før, var det et andet link tidligere....

Men godt du fandt det.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 22:36 #39
Godt du fandt det.

Også rigtig godt arbejde af dig vejmand :-)
Vigtigt at nye brugere bliver behandlet ordentligt.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2011 - 01:16 #40
/