Avatar billede Tobber16 Nybegynder
17. oktober 2011 - 17:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af projektor

Hej jeg sidder og kigger på nogle projektors, men er meget i tvivl om hvad der passer bedst til mine behov:
Jeg skal bruge den til film og gaming hovedsaglig.
Valget stå mellem:

Benq W1000+ ,  Benq W1060 eller Optoma HD20

Jeg hælder mest til Benq W1060'en fordi den har det højeste kontrast forhold, så vidt jeg kan se er det eneste forskel og så er der længere levetid på lampen, men der er bare ingen anmeldelser på den nogen steder. Er det fordi den er meget ny? (jeg kan ikke finde hvornår den er lavet) og der kan heller ingen reservelamper findes hos de forskellige projektrorlampe forhandlere.

Hvad siger i,hvilken projektor tror i ville være bedst, eller er der ingen forskel mellem dem? :)

Tak for svarene :)
Avatar billede Cypern Nybegynder
17. oktober 2011 - 17:59 #1
Må desværre skuffe dig, men den ENESTE der oplyser de korrekte ANSI tal og kontrastforhold er Optoma.
Ja det betyder at de står dårligere på specs når man blot laver en spec sammenligning, men virkeligheden er at du får bang for dine dollars med den.
En af mine venner har efter at have brugt oceaner af tid på test, prøve opstillinger samt lærredtests endt op med at vælge Optoma HD20.
Er dit behov IKKE PowerPoint præsentationer men video og spil så er den Optoma et suverænt godt valg til prisen.
http://www.projectorreviews.com/optoma/hd20/index.php
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:33 #2
Vil det sige at jeg får mest for pengene hvis jeg køber optoma HD20? også selvom den koster 500 kroner mere end de to andre og lampe levetiden er kortere? :)

Jeg har nemlig også læst en masse reviews mellem Benq W1000+ og Optoma HD20 og der står de meget lige :) Men kan ikke finde noget på den Benq W1060 :(
Avatar billede Cypern Nybegynder
18. oktober 2011 - 10:11 #3
Du har en spare funktion på din Optoma som næsten fordobler levetiden på pæren og der er ikke en kæmpe store lysforskel.

Hvis du ikke gider at bruge 1500kr på en pære i tide og utide så skal du kikke på fremtidens projektor teknologi - LED.

Nej det har intet led den LED teknologi at gøre som du oplever på et TV, hvor det blot er en LED belysning af skærmen.

Men du kan lure lidt her på LED projektorer som har levetider på 20.000 til 50.000timer for her bruger man ikke en halogen pære der har kort levetid, bruger meget strøm og bliver meget varm og over tid får en mælkehvid overfalde.

LED teknologien har en stor fordel, den har ingen efterglød af nogen art som man vil opleve på LCD projektorer, lavt strømforbrug, lav varmeudvikling og super lang levetid.

Husk at pixel for pixel opløsningen skal som minimum være på 1920x1080 altså full HD, hvis du skal op i +100"

Her finder du eksempler på LED projektorer
http://www.cinema-shop.dk/projektor-c-351.html?gclid=CNycveXi8asCFQJO3godhnG-zg
Avatar billede Cypern Nybegynder
18. oktober 2011 - 10:31 #4
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:56 #5
Det lyder som om at du har meget styr på det, jeg er glad for du gider at hjælpe :D

Jeg har også fået anbefalet Samsung SP A600B som lyder til at have ret godt billed kvalitet og punch i billedet, men tror du stadig at Optomaen er bedst? :)
Avatar billede Cypern Nybegynder
19. oktober 2011 - 17:05 #6
Kender ikke Samsung på projektor markedet, men ved at de laver alt muligt forbruger elektronik.

Ved at Optoma kun laver projektorer og der specialister på dette område. Men en Samsung er sikkert rigtig fin DLP projektor til dit formål.

http://www.projectorcentral.com/home-theater-multimedia-projectors.htm

http://www.projectorcentral.com/samsung_a600b_projector_review.htm
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
22. oktober 2011 - 15:31 #7
Ja, det ser ud til at Optoma ligger højt på deres list :)

Vil du sige at www.projectorcentral.com er den bedste, mest torværdig projektor review side på nettet? :)
Det bare fordi der er så mange sider og debatter som siger forskellige ting :)
Avatar billede Cypern Nybegynder
23. oktober 2011 - 18:20 #8
Nej, jeg har ikke noget at have det i, hvis jeg påstod at det er den bedste og mest troværdige.

Min holdning er at du oplever de projektorer som du har i kikkerten og bagefter selv træffer dit valg - husk at lyd og billede altid er en skøns sag og det du vil opleve som en positiv ting kan andre opfatte som en negativ ting.
Præcis som det er lyd, nogle foretrækker neutral lyd andre mener at den bedste lyd er hvis bassen er dyb, tør og fast.
Sådan er smag og behag.
Jeg er helt sikker på at begge projektorer vil være et rigtig godt valg, når jeg lurer på tests og specs..

Husk at lærred ikke blot er et lærred, nogle er bedst til LCD projektorer og andre til DLP, du skal også kikke på den gain et lærred har "forstærkning af lyset" vigtigt for at få det mest optimale billede til dit brug og behov.
Her må du prøve dig frem.
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
25. oktober 2011 - 16:48 #9
Du skal have stor tak for hjælpen!
Jeg vil som du siger prøve mig frem :-) mit første stop bliver nok ved den lokale Hifiklub ;) så kan jeg jo se dem med egne øjne :D
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
01. april 2012 - 15:51 #10
Solved
Avatar billede Cypern Nybegynder
04. april 2012 - 10:46 #11
Super, hvad endte det så med ?