Avatar billede Jorgensen2000 Nybegynder
17. oktober 2011 - 16:00 Der er 3 kommentarer

Skifte HD på Macbook Pro (2007)

Hej igen, igen

Efter at have købt min Macbook fra 2007(Brugt) har jeg tidligere spurgt Jer om at opgradere mine RAM, det er så gjort efter Jeres råd.

Nu er det så min HD der står for tur... Med et enkelt spørgsmål...

Hvis jeg finder en HD der matcher den jeg har siddende, dog med flere RPM og Buffer, kan jeg så:
Tage den gamle ud
Klone den over på den nye
Sætte den nye i
Starte og køre som om intet var hændt?

Jeg har købt en stand-alone til at læse/kopiere HD, som jeg tænkte jeg ville bruge til denne "operation", men er det overhovedet muligt at gøre det på denne måde, eller skal den nye HD "installeres" på en anden måde?

Håber det bare gav en smule mening...

Mvh

Jorgensen2000
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 11:18 #1
Hej Jorgensen2000,

Det kan du godt ja. Den nemmeste løsning for dig er klart at bruge et kloningsværktøj, hvor du på samme tid har adgang til begge diske. Det kræver formegentlig en sekundær maskine, men hvis du kan tilslutte den 'gamle' harddisk via usb eller firewire kan det også lade sig gøre via installationsmediet.

Isæt mediet

Tryk næste efter at have valgt sprog

Vælg Hjælpeprogrammer i menuen > Diskværktøj

Marker den eksterne 'gamle' harddisk

Vælg fanen Gendan

Træk den nye harddisk ned i feltet 'Modtager' (drag'n'drop)

Dette kan også gøres med et diskbillede (image-fil).
Avatar billede Jorgensen2000 Nybegynder
21. oktober 2011 - 19:51 #2
Hej frederikkn

Jeg allerede fået løst problemet, ellers tak for dit svar :)
Avatar billede computerlab Nybegynder
03. november 2011 - 20:29 #3
Luk?