Avatar billede zydy Nybegynder
16. oktober 2011 - 17:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer viser flimren når den er startet op.

Hej med jer,

Jeg har et problem med min nyindkøbte computer.
Jeg har købt nyt MB, CPU og RAM.
MB: ASUS P8H61-M EVO
CPU: i5 2500k
RAM: 2 x 4GB Corsair Dominator

Når jeg installerer Windows kører det ganske fint, indtil første gang PC'en starter op. Dvs. første gang PC'en starter på harddisken(ikke på DVD'en).
Den viser fint meddelelsen "Starter Windows".
Herefter viser den bare et flimrende billede af nogle blå horisontale striper. Her står den i ca. 5 minutter, hvorefter den genstarter af sig selv.
Denne cyklus fortsætter kontinuerligt.

Jeg har prøvet at uploade et billede af fejlen, jeg ved ikke helt om det lykkedes:
http://imageshack.us/photo/my-images/8/fejlx.jpg/

Hvis jeg starter computeren op i fejlsikret tilstand, viser den fint billede.
Jeg har også prøvet at starte op i lav opløsnings tilstand(640x480), via. F8 menuen. Her opstår fejlen også.

Mit mål er at installere Windows Server 2008R2, men fejlen opstår også hvis jeg prøver med Windows 7. Jeg har prøvet at brænde ISO'en ud på ny.

Jeg bruger bundkortets indbyggede grafikkort.(Ideén er den skal være strømbesparende)

Jeg tænker lidt at det kunne være bundkortet som har været DOA.
Jeg har ikke umiddelbart muligheden for at sætte et andet grafikkort i.

Så ville høre om der er nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Muligvis en metode hvor man kan tvinge operativsystemet til ikke at installere grafikkortdriver? Da det jo virker i fejlsikret tilstand hvor den bruger "failsafe" drivere.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 17:34 #1
Der er tydeligvis en fejl med computeren. Nu du skriver, at den er nyindkøbt så går du bare tilbage i butikken, og siger, at der er en softwarefejl. Sælgeren SKAL bytte den til en ny, hvis ikke de kan reperere den. Hvis han siger den skal repererres skal dette fortages inde for en rigmelig tid (max. 2 uger).

Ved en reperation får den sikkert bare en ny gang windows :P
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2011 - 18:40 #2
Er det den rigtige driver til grafikken der er installeret?
Hvad hedder kortet?
Avatar billede zydy Nybegynder
16. oktober 2011 - 19:20 #3
#1
Inden jeg sender den tilbage til butikken, ville jeg bare sikre mig at det nu også var en hardware fejl.

#2
Jeg har ikke installeret nogen driver til grafikkortet, da jeg ikke kan komme ind i Windows. Allerførste gang den starter op, lige efter installationen af Windows, opstår fejlen. Så jeg kan derfor ikke tilgå enhedshåndteringen. Starter jeg op i fejlsikret tilstand, siger den bare at installationen af Windows ikke kan fortsætte i fejlsikret tilstand.

Lige for at være sikker på at vi snakker om det samme, så er grafikkortet onboard.
Bundkortet hedder som skrevet: ASUS P8H61-M EVO
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2011 - 19:36 #4
Kan ikke lige se hvad denne grafik chip hedder her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5061604
Avatar billede zydy Nybegynder
16. oktober 2011 - 20:43 #5
Jeg synes ikke jeg kan finde andet end: Intel(R) HD Graphics Family.
Hvad chippen hedder kan jeg ikke finde nogen steder :(
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2011 - 20:50 #6
Den burde faktisk også kunne fortsætte med at køre på lav opløsning selvom du booter Windows op. Det er jo først når driver er installeret at du kan indstille til den rigtige opløsning.
Avatar billede zydy Nybegynder
16. oktober 2011 - 22:43 #7
Hej igen,

Nu virker det sku. Jeg downloadede en ny ISO fra M$' hjemmeside.
For at opsummere er dette den 4. DVD jeg prøver at installere med. Jeg ved DVD'erne har virket til andre computere.

Men ISO'en der virkede hedder:
7601.17514.101119-1850_x64fre_server_eval_en-us-GRMSXEVAL_EN_DVD.ISO

Den kan hentes herfra: http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd459137.aspx

Jeg vil skyde på at jeg har prøvet at ominstallere 10-15 gange uden held, men nu virkede det altså..

Tak for hjælpen.
Avatar billede zydy Nybegynder
17. oktober 2011 - 09:27 #8
Hej igen,

Det var ikke ISO filen der løste problemet. Jeg har fundet frem til at det er funktionen "Intel Virtualization Technology" i BIOS som gør at Windows ikke kan starte.

Slår jeg funktionen til starter den ikke op(Viser flimren, som på billedet). Slår jeg den fra, starter computeren fint op, men så kan jeg selvfølgelig ikke køre Hyper-V rollen, og så er der ikke så meget ide i det.

Er bundkortet defekt, eller?
Avatar billede zydy Nybegynder
17. oktober 2011 - 09:29 #9
Og hvordan fjerner jeg points, som jeg har givet?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2011 - 18:45 #10
Hvis du vil give point til en anden, er du nødt til at oprette et nyt spørgsmål i samme kategori, hvor du skriver "point til "brugernavn"", og lave henvisninger i begge tråde.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2012 - 18:51 #11
#3
Inden jeg sender den tilbage til butikken, ville jeg bare sikre mig at det nu også var en hardware fejl.

Skrev nu en softwarefejl :P