Avatar billede den33 Nybegynder
13. oktober 2011 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Https problemer i IE8

Vi har fået ny hjemmeside www.naesbib.dk
Efter vi rullede den ud, har vi nu fået nogle https advarseler.
Det er den sædvanlige men om man nu er sikker på man vi se en ikke sikker https side, efter at have klikke ja, bliver den ved med at advarer om at siden ikke er sikker.
Activ-x dukker op ved samme lejlighed.

Hvordan slå man det fra så den ikke kommer frem mere.?
Det der undre mig, er at det er ikke alle vores maskiner der få den advarsel. Hvordan kan det gå til.?
Det virke lidt som om det er alt efter hvordan EI8 er installeret.?
Avatar billede juleulven Nybegynder
13. oktober 2011 - 15:48 #1
prøv og tilføje https://*.naesbib.dk til "Trusted zones" og eventuelt sænk "sikkerhedsniveauet" på "Trusted zones" til minimum.

det kan måske give dig en pegepind ...
Avatar billede den33 Nybegynder
13. oktober 2011 - 15:56 #2
Ok, Men kan du så forklare hvorfor det kun er nogle af maskiner der brokker sig.
Det er et image der er langt ud.
Avatar billede juleulven Nybegynder
13. oktober 2011 - 17:14 #3
nej det kan jeg ikke .... der er jo en massiv mængde ting der kan gå galt så som forskelligeheder i Java, Flash, windows updates? folk har pillet i settings?
Avatar billede den33 Nybegynder
14. oktober 2011 - 10:23 #4
har sat den til trusted zone,, jeg får stadig væk en "er du nu helt sikker..." efter jeg trykker ja spørge den igen " er du nu helt sikker på at du er sikker...."
freaking hell!!!

Nogle ideer? :)

Folk kan ikke pille, der er deep freeze på maskinerne.
Avatar billede den33 Nybegynder
18. oktober 2011 - 10:25 #5
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. oktober 2011 - 17:09 #6
hmm .. jeg vil tillade mig, at sige det er en dum sag :)
jeg render ofte ind i hjemmesider med https hvor den "brokker" sig over certifikat fejl og ved stadig ikke hvordan jeg omgår det...

finder jeg en løsning skal jeg nok smide et post...

Vi har nemmerlig samme issue med alle de kopimaskiner vi sælger...  der tilslutter man sig nemlig via SSL og det giver den certifikat fejl ...
Avatar billede den33 Nybegynder
16. januar 2012 - 13:04 #7
lukket:

Vi skiftede til Firefox, det har ikke givet problemer endnu.