Avatar billede mrlaw Nybegynder
12. oktober 2011 - 19:03 Der er 14 kommentarer

HiJack This

Hej !
Er der kan hjælpe med en Hijack This og lidt oprydning? jeg har kørt Ccleaner og Malwarebytes' Anti-Malware

på forhånd tak

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:13:37, on 08-10-2011
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exe
C:\Windows\BR040286.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDSLoader.exe
C:\Program Files\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe
C:\Program Files\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe
C:\Program Files\dvd43\DVD43_Tray.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Users\FAM~1.JUE\AppData\Local\Temp\RtkBtMnt.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Users\fam. juel krarup\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Productivity 2.2 Toolbar - {e84cc2c1-b722-48fc-a39c-edb8b525c777} - C:\Program Files\Productivity_2.2\prxtbPro0.dll
R3 - URLSearchHook: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVDV.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Conduit Engine  - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\prxConduitEngin0.dll
O2 - BHO: DVDVideoSoftTB - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVDV.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Productivity 2.2 - {e84cc2c1-b722-48fc-a39c-edb8b525c777} - C:\Program Files\Productivity_2.2\prxtbPro0.dll
O3 - Toolbar: Acer eDataSecurity Management - {5CBE3B7C-1E47-477e-A7DD-396DB0476E29} - C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDStoolbar.dll
O3 - Toolbar: Productivity 2.2 Toolbar - {e84cc2c1-b722-48fc-a39c-edb8b525c777} - C:\Program Files\Productivity_2.2\prxtbPro0.dll
O3 - Toolbar: Conduit Engine  - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\prxConduitEngin0.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVDV.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPStart] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BisonInst0402] C:\Windows\BR040286.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eDataSecurity Loader] C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDSloader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Program Files\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LXCGCATS] rundll32 C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCGtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcgmon.exe] "C:\Program Files\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Program Files\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [dvd43] C:\Program Files\dvd43\dvd43_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Free YouTube Download - C:\Users\fam. juel krarup\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubedownload.htm
O8 - Extra context menu item: Free YouTube to MP3 Converter - C:\Users\fam. juel krarup\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubetomp3converter.htm
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_43C348BC2E93EB2B.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: eDataSecurity Service - Egis Incorporated - C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDSService.exe
O23 - Service: eLock Service (eLockService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eLock\Service\eLockServ.exe
O23 - Service: eNet Service - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eNet\eNet Service.exe
O23 - Service: eRecovery Service (eRecoveryService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRecoveryService.exe
O23 - Service: eSettings Service (eSettingsService) - Unknown owner - C:\Acer\Empowering Technology\eSettings\Service\capuserv.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: lxcg_device -  - C:\Windows\system32\lxcgcoms.exe
O23 - Service: MobilityService - Unknown owner - C:\Acer\Mobility Center\MobilityService.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: TeamViewer 6 (TeamViewer6) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: ePower Service (WMIService) - acer - C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePowerSvc.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

--
End of file - 9617 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2011 - 19:34 #1
hvilke problemer oplever du?
Loggen fra malwarebytes?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2011 - 19:37 #2
Er ikke ekspert på Hijack, men synes ikke er ser ud til at være noget farligt i den.
Måske noget oprydning med tjenester og evt toolbars der skal fjernes, hvis du ikke bruger disse. Men det kan tænkes der kommer en ekspert forbi, og så bliver du hjulpet lidt mere kvalificeret.
12. oktober 2011 - 19:49 #3
Ved du selv hvad dette er ->
Productivity 2.2 Toolbar
DVDVideoSoftTB Toolbar
Avatar billede mrlaw Nybegynder
12. oktober 2011 - 19:54 #4
Ummidelbart fandt den kun en indfektion under malwarebytes , men den er noget langsom, samt den melder om en manglende applesyncNotifier.exe lige efter opstart og  den smider det trådløse netværkskort væk konstant.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2011 - 19:55 #5
Det er nogle hjælpe søgemaskiner som man slet ikke kan leve uden, ligesom det andet (skrammel) der kommer med programmer fra nettet.
Jeg har søgt på dem, og den nederste der kan man finde musik over nettet og tilkoble til Facebook osv.
Avatar billede mrlaw Nybegynder
12. oktober 2011 - 19:59 #6
Karise_larry : desværre nej...  men garanteret noget der skal udryddes? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2011 - 19:59 #7
Nu er Vista jo en systemsluger, så du skal helt sikkert deaktivere noget fra din opstart du ikke bruger. Bruger du de der toolbars?
Og Quicktimeplayer for den skyld?
Har du tjekket disken for fejl for nylig?

Karise Larry kigger lige loggen igennem. Der er sikkert en del du kan undvære. Han er meget bedre til Hijack end mig. Kigger med for at lære.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2011 - 20:00 #8
Hele toppen af browseren er jo blokeret af dette l***!!
Avatar billede mrlaw Nybegynder
12. oktober 2011 - 20:03 #9
Lige for god ordens skyld, det er ikke min pc, hjælper bare med at få den til at køre. så der skal bare luges ud.
havde godt set at der er en del søgemaskiner i browseren
12. oktober 2011 - 20:13 #10
... og hvis disse "Søgemaskiner" / Toolbar ikke bliver brugt direkte og 'bare' fylder op så UD MED DEM !!!
12. oktober 2011 - 20:24 #11
I første omgang ->

Afinstall
* (De der Toolbars!)
* Bonjour tjeneste
* iPod-tjeneste
* Apple Mobile Device
* Tjenesten Google Update
* TeamViewer
Avatar billede mrlaw Nybegynder
27. november 2011 - 09:30 #12
Pc´en er afgået ved døden.
så Karise-Larry og 220661 kom med et svar så deler i points for ulejligheden :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2011 - 09:38 #13
svar
27. november 2011 - 10:04 #14
Ping...