Avatar billede larsvn Nybegynder
12. oktober 2011 - 08:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af udenlandsk Win7 til dansk ?

Jeg har mit øje sat på en Asus Eee Slate EP121, der er født med Windows 7. Desværre er den ikke frigivet i en dansk version :-(

Men den er frigivet i Tyskland (indenfor EU), og jeg har fundet den på Amazon.de. Desværre er den jo så bestykket med en tysk Windows 7, og hvad værre er, det er en Home Premium udgave.

Nu ved jeg, at man kan skifte grænsefladesprog i en Ultimate-version, men ved også, at man kun kan opgradere Windows 7 indenfor samme sprog.

Så spørgsmålet er, kan jeg købe tabletten med H-P, og opgradere denne med en tysk Ultimate, derefter skifte sprog, og ende med en dansk-sproget tablet? Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har prøvet en tilsvarende øvelse.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2011 - 09:00 #1
alt andet lige, så skal du jo også skifte bluetooth tastatur til dansk?
hvorfor ikke bare indkøbe en dansk win7, og installere den fra bunden - drivere ligger jo her http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Slate_EP121/#download
Avatar billede ParityBit Nybegynder
12. oktober 2011 - 09:23 #2
hejsa, så længe det er en ultimate version er det muligt at få dansk sprog pakke via en windows update. Ultimate & Enterprise er vist kun de to som man kan skifte sprogpakke på.

http://support.microsoft.com/kb/972813
Avatar billede KHHP Juniormester
12. oktober 2011 - 09:46 #3
Hej
Der findes et program der kan installere et andet sprog på din home premium, starter eller pro windows 7, som hedder Vistalizator, og det kan hentes her: http://froggie.sk/download/Vistalizator.exe
Dansk sprog til 32-bit windows 7 uden service pack 1: http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/updt/2009/08/windows6.1-kb972813-x86-da-dk_e1c57a4dcbd336ac73e349a9bb9d30de17ac093f.exe
Dansk sprog til 64-bit windows 7 uden service pack 1: http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/updt/2009/08/windows6.1-kb972813-x64-da-dk_2b7590d389ca96af6f367408150cb6bc9aa8f4b4.exe

Sprogpakkelinks er fra microsofts egen side.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2011 - 10:21 #4
Prøvede for nysgerrighedens skyld den Vistalizator på min engelske udgave af windows 7 pro. Den kan ikke installaleres - Range change errer.
Avatar billede KHHP Juniormester
12. oktober 2011 - 10:30 #5
Er det uden service pack 1, Den virker nemlig ikke på Windows 7 med SP1.
Jeg har selv brugt den for nyligt på min egen stationære med Home Premium 64-bit, og der var ingen problemer.
Husker du at gemme programmet ned på computeren, og så dobbeltklikke på det.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2011 - 10:37 #6
Det er med service pack 1. (32bit) Så det er åbenbart problemet.
Avatar billede larsvn Nybegynder
12. oktober 2011 - 10:38 #7
Nogen der faktisk har prøvet at opgradere eller ny-installerede Windows 7 på en tablet af lignende type ?

Men ja, Claes57, det er specielt driverne jeg er bekymret for. Men tak for linket :-)
Avatar billede larsvn Nybegynder
27. oktober 2011 - 08:54 #8
Ingen der har prøvet at installere en ny W7 på en tablet ?
Avatar billede larsvn Nybegynder
24. januar 2013 - 12:50 #9
Spørgsmål afmeldt.