Avatar billede Natty Nybegynder
10. oktober 2011 - 22:07 Der er 6 kommentarer

Problem med overførsler til ekstern harddisk

Hej,
her i sidste uge ville jeg overføre en mappe med et par film og andet i fra min computer (HP pavillon dv2500, vista) til min eksterne harddisk (seagate free agent desk 1 tb - ved ik om den hedder mere?) men der kom adskillige gange en fejl frem, som jeg ik fik skrevet ned - tænkte den ville komme igen når jeg så på det igen - og hver gang udsatte den overførselstiden så det til sidst var 100dage+, før jeg så endelig dagen efter annullerede den. Der har ikke være problemer før, og det var måske 14 dage siden jeg sidst havde brugt den.
Nå, men så ville jeg forsøge mig igen i dag, og den er endnu ik kommet op med samme fejl, og det er lykkes mig at få overført få filer. Men de fleste gange jeg "paster" noget, kommer boksen med den grønne tidslinje og approksimerede tid op, næsten halvdelen af disse gange bliver der bare ved med at stå den beregner tid, og den går aldrig i gang, næsten resten af gange går den i gang, men går i stå et eller andet sted under vejs. Desuden er der også en del gange hvor denne boks ikke kommer op, men der i stedet kommer en boks op hvor der står "Elementet blev ikke fundet. Det er ikke længere placeret i XXXX. Kontroller elementets placering, og forsøg igen", men filerne ER jo placeret dette sted fortsat?!?! Det er random hvilke filer der sker hvad med, og ved det fleste er der sket flere af disse muligheder. Desuden er der nogle filer på harddisken, jeg ik har kunnet slette, fordi "mappen er tom" eller at "filen ik er placeret dér længere"? Jeg er ik helt sikker på det er harddisken, men jeg havde den kort ovre i en anden computer, hvor den et par gange heller ik gad at slette. Så jeg tror det er den.. Jeg har flere gange genstartet min computer og taget strømmen på harddisken.
Kan det være noget softwareupdatehalløj der pludselig mangler? Og skal jeg gemme mine filer et andet sted mens den bliver opdateret eller sker der ingenting med dem? (er ik lige så meget inde i det her computernoget :) ) Eller skal den formateres? Eller...........

Jeg har ik før oprettet spørgsmål herinde, så jeg håber I bærer over med mig hvis noget mangler, eller jeg har oprettet spørgsmålet et forkert sted :) Point har jeg heller ik lige så meget styr på? Angående hva der er rimeligt..nånå.. :)

M.v.h. Natalia
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 23:20 #1
Det problem kan have flere årsager F.eks der er noget galt med disken eller med den smule elektronik som er i den: fejl i kablerne eller strømforsyningen (den har vel sin egen strømforsyning?)eller fejl i USB indgangen - har du prøvet alle indgange?
Der kommer nok flere brugere på dit spørgsmål, så du bør skrive hvilken computer du har og hvilket styresystem du bruger.
Avatar billede Natty Nybegynder
11. oktober 2011 - 15:53 #2
Hej, og tak for indlæg.

jo jeg har prøvet alle indgange? :S og jo den har egen strømforsyning.

og har skrevet hvilken computer :) hp pavillon dv2500 og kører vista..
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 19:42 #3
Ok, HP var smuttet:) Som skrevet det kan være så mange ting som er galt. Men du kan da prøve om dette program kan hjølpe på det.
http://teracopy.en.softonic.com/

Nu ved jeg jo ikke hvordan du har det med en skruetrækker, men det kan blive nædvendig, som fejlfinding, at tage harddisken ud af boxen, og via kabler sætte den direkte til USB indgangen.

Ps. Der foregår åbenbart ikke så meget på Eksperten på computerområdet. Det er mere Exel, My SQL og andre ting.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 19:50 #4
Rettelse: hjølpe er hjælpe.
Mit tastatur er noget møg fra Kina, man kan snart ikke få andet. Der står tydeligt både Æ og Ø på begge taster.
Microsoft får også lavet deres tastatur i Kina, det er bare endnu værre. Der er et meget tydeligt Ø og et mindre tydelig Æ på Æ knappen og omvendt.
Avatar billede Natty Nybegynder
25. oktober 2011 - 21:38 #5
Undskyld jeg først svarer nu, har været på ferie :)
Og jeg er ik så god med en skruetrækker, men måske kan jeg hente hjælp hos en anden, hvis det er :)
Prøvede før at kopiere en mappe, hvor den fik kopiere en fil, og resten sagde den ik var placeret hvor jeg havde angivet. Nu prøvede jeg så med det program, hvor den siger at den angivne/fil( i 5 ud af de 29) ik blev fundet. Og ved den fil som tidligere lykkedes mig at få overført, siger den at filen eksisterer - så den kan jo åbenbart godt læse et eller andet.. Og ja, det undrer mig bare at den ligesom "giver skylden" til computeren, at den siger det er filen der ik blev fundet på computeren???
Desuden er harddisken begyndt indimellem at sige sådan nogen klik-lyde, som om den tænker.. Ikke hele tiden men indimellem...
Avatar billede Natty Nybegynder
21. december 2011 - 14:03 #6
Hej igen! og sorry igen! jeg får hjælp andetsteds, men bare opret svar, er rigtigt det måtte være noget med kablerne :)