Avatar billede frulilla Nybegynder
10. oktober 2011 - 20:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Styling af billedalbum i asp.net c#

Jeg har fået lavet en side hvor der vises de albums jeg har uploadet billeder i.
Når man klikker op et album, viser den siden med billederne.

Den viser det fint, men jeg vil gerne kunne lave et lille mellemrum mellem hvert billede. Men hvor indsætter jeg lige det.

Siden hvor billederne vises:

<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="MainContent" runat="server">
<div id="imageDiv" align="center" style="max-width: 800px; margin: 20px"  runat="server">
</div>
    </asp:Content>

Koden bagved:

private void ShowImages(Code.Core.Models.Album album)
        {
            foreach (string imgUrl in album.ImgUrls)
            {
                Image image = new Image();
                image.ImageUrl = imgUrl;

                imageDiv.Controls.Add(image);

            }
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2011 - 21:04 #1
Jeg ville umiddelbart skifte til at benytte en "rigtig" kontrol du kan databinde til - mest oplagt nok en repeater. Med en repeater kan du indsætte billeder i en itemtemplate og en itemseparator til at indsætte det ønskede mellerum.

alternativt så sæt margin vha CSS;

img {margin: 5px;}
Avatar billede frulilla Nybegynder
10. oktober 2011 - 21:17 #2
Undskyld, men jeg er meget ny i det her, så skal have det hele med meget små teskeer :)

Jeg tør næsten ikke ændre noget, nu hvor det i det mindste viser noget. Kan du vise mig hvor css skal indsættes i mine koder, eller kan du vise mig det andet?
Avatar billede frulilla Nybegynder
10. oktober 2011 - 21:18 #3
Ja altså ved nok i styles filen, men mener hvor jeg indsætter class.
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2011 - 21:48 #4
img rammer alle billed-elementer, altså img-tags, uafhængig af class og id. Vil du i stedet have en klasse på så sæt den på dit image-element

image.CssClass = "dinklasse";

og så i din css-fil;

.dinklasse {margin: 5px;}
Avatar billede frulilla Nybegynder
10. oktober 2011 - 21:56 #5
Ja den fattede konen så endelig, men det virker så bare ikke desværre.

Jeg må på den igen, og se om jeg kan finde ud af det.

Tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
10. oktober 2011 - 22:25 #6
så kom med noget mere kode så vi kan se hvad der går galt.
Avatar billede frulilla Nybegynder
11. oktober 2011 - 16:33 #7
Jamen jeg ville da bare forsøge mig med at lave det som du først skrev. Jeg gir sandelig ikke op, knokler bare videre :)

Jeg mener man selv skal forsøge, og lykkes det så ikke, kan jeg spørge om hjælp.