Avatar billede losdivinos Nybegynder
10. oktober 2011 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASUS videokvalitet

Hej.

Jeg har et problem, som efterhånden er ved at gå mig på.

Da jeg fik min nye computer, som jeg købte i expert for 4 dage siden, virkede det helt fint.

Det er en ASUS n53sv-sx433v.

Nu har jeg problemer med videoer. Uanset om jeg afspiller på skrivebordet i Windows Media Player, eller om jeg ser i på Youtube, ser videoerne underlige ud i farverne ligesom her:

http://i1047.photobucket.com/albums/b475/LosDivinos/Unavngivet-1.jpg

Nogle der kan hjælpe mig? Vil betyde MEGET!
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2011 - 14:48 #1
du har nok fået hentet et defekt codec til en filmtype.
prøv at afinstallere codecs hvis du har hentet en samlet pakke, og hent en anden, fx http://www.divx.com/en/software/divx-plus/codec-pack
Avatar billede akinseak Nybegynder
12. oktober 2011 - 10:51 #2
Prøv eventuel og hente VLC player  ( freeware)
En af de bedre video afspillere som er lavet.

Er dit skærmkort installeret korrekt ? Det er vel ikke bare fundet som et "standard graphic card" i enhedshåndtering.. ?
Avatar billede jannavictoria Nybegynder
13. oktober 2011 - 08:19 #3
prøv at justere dit grafikkort indstillinger
Avatar billede akinseak Nybegynder
07. november 2011 - 12:36 #4
og hent også de sidst nyeste drivere til dig grafikkort.  :)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 13:45 #5
Hvorfor ligger du et svar akinseak, det er jo ikke nødventigvis løsningen, som claes57 skriver er der nok codec det er galt med, men det er også godt at have den nyeste driver til grafikkortet installeret, men det er ikke sikkert det er løsningen !.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 13:58 #6
og når det så er sagt, du mangler et codec, det har ikke noget med grafik driveren at gøre !
Avatar billede akinseak Nybegynder
16. november 2011 - 10:41 #7
Forkert kimz.
hvis hans grafikkort kun er installeret som "standard grafikkort" i enhedshåndtering, kan video hakke og hoste og farverne vil være helt forkerte.  Så kan have have nok så mange codecs installere.. Det vil ikke hjælpe på det..
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2011 - 20:08 #8
Bare for lige at rekapitulere...
"Da jeg fik min nye computer, som jeg købte i expert for 4 dage siden, virkede det helt fint."
altså en sprit ny maskine, hvor der ikke fra experts side er indlæst driver man bare en "standard grafikkort"
Den havde jeg ikke set komme - men så må man jo bare lade være med at købe maskiner der. losdivinos har vel næppe selv fjernet driver?