Avatar billede ckraack Nybegynder
09. oktober 2011 - 12:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Lamgsom bærbar

Hejsa
Konen har fået en ny bærbar.
Packard bell easynote tk 13.
Den har fra den blev pakket ud været utrolig langsom.
Spil på facebook hakker meget og kører meget langsom.
Har installeret de nyeste driver.

Hvad kan der gøres

MVH
ck
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2011 - 13:49 #1
tjek hastighed på nettet
http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren
hvis maskinen er leveret med en demo-pakke af viruskontrol/firewall, og I har lagt eget ind, så fjern demo helt (der skal kun være en af den type aktiv)
Er maskinen også langsom til at starte lokale programmer (fx notebook eller lommeregner)?
Avatar billede bobske Nybegynder
09. oktober 2011 - 13:54 #2
Lige facebook spil skulle efter sigende afhænge meget af browseren, da nogle er bedre til at håndtere grafik-engines (som fx. flash mm.) end andre. IE9 og nyeste Firefox skulle være ok her.
Men ellers som claes er inde på: nyudpakket computere er tit fyldt med alverdens crap som producenten har taget med for at banke prisen ned. Så slet office trial/norton/mcafee diverse watchdog features osv. osv. Det mest optimale er at lave en clean install af Windows 7 - dvs. good old Format C:
Avatar billede Mogensen1 Nybegynder
09. oktober 2011 - 14:59 #3
Ja, i Packard Bell (eller er det standard Windows?)er der et program, hvor du kan gendanne styresystemet helt fra scratch. Prøv det!
Avatar billede Sence22 Nybegynder
09. oktober 2011 - 15:32 #4
Hej.

Jeg vil meget gerne anbefalde et kanon program som rydder op på din pc, du kan vælge hvilke programmer er starter op ved system start.

og meget meget mere.

Det har virkelig fået min bærbar til at føles som ny selvom det er gammel efterhånden.

Programmet hedder: tuneup utilities 2011
Her i okt. kommer 2012.

Du kan hente en 30 dages trial eller købe dem jeg gav 120kr.
For 3 licenser for 2011 og 2012. BILLIGT.

Hvis du ville bruge penge på programmet, så kan du sagtens finde en serial key.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2011 - 15:47 #5
eller Revo Uninstaller
http://download.cnet.com/Revo-Uninstaller/3000-2096_4-10687648.html
som er gratis, og kan fjerne meget gums på nye maskiner.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2011 - 16:50 #6
Det var da en forfærdelig masse "svar" uden en egentlig løsning!!!
Specielt set i lyset af at #2+#3+#4 er rent gætteri :(

Jeg vil anbefale Decrapifier, der kan fjerne alt muligt ragelse der medfølger: http://pcdecrapifier.com

Af browsere til spil vil jeg sige Google Chrome.
Avatar billede Sence22 Nybegynder
09. oktober 2011 - 17:53 #7
Gætteri ? nix ;)

Men det kan også lyde som at du et meget dårlig skærmkort, tjek din display driver og se om du køre på grafikkortet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2011 - 17:59 #8
#7
Det er gæt, med de oplysninger der er givet. Det kan og skal heller ikke diskuteres, men kommentar er det man normalt lægger. Bliver problemet løst vil spørger bede om et svar fra dem der hjalp.
Avatar billede Mogensen1 Nybegynder
09. oktober 2011 - 18:30 #9
Kære John - Nu skal det ikke "Stigers" dig til hovedet, at du er en dygtig ekspert. Det kan også fremme en løsning, at almindelige mennesker, som f.eks. mig, kommer frem med deres sparsomme erfaringer. Af og til sætter det alligevel noget i gang, der fører frem til en løsning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2011 - 19:10 #10
Det er jo derfor vi alle bruger eksperten :)
Jeg siger ikke jeg er dygtigere end jer, men min erfaring siger mig at når der er afgivet svar er der mindre sandsynlighed for at flere vil deltage og komme med mulige løsninger.
Desuden kan jeg ikke se (efter min erfaring!) at svarene der er givet er andet end gæt. Undskyld men sådan er det, når der ikke er flere oplysninger. Vi kender mærket, og at spil der kører i et browservindue ikke kører særligt godt.
Det er bare ikke nok til at kunne sige at det er det her din computer fejler, og du kan rette det på følgende måde.
Avatar billede Mogensen1 Nybegynder
09. oktober 2011 - 19:36 #11
OK!
09. oktober 2011 - 21:48 #12
<ckraack>

Der har jo heller ikke være oplysninger om hvilken styresystem / browser der er tale om ???
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede bobske Nybegynder
10. oktober 2011 - 13:26 #13
Men modellen er tilgengæld angivet - så out-of-the-box er det Windows 7 med den kære Norton Security pakke installeret, som tvinger computeren i knæ - meeh.

Derudover lader til at der er lidt probs med bridge connectoren fra grafik til cpu på den model. En bios update vil rette det:

http://www.packardbell.dk/pb/da/DK/content/download

Det er et gæt, ligesom mit sidste svar som skulle være en comment.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2011 - 13:33 #14
så out-of-the-box er det Windows 7 med den kære Norton Security pakke installeret, som tvinger computeren i knæ - meeh.

Norton havde engang for en del år tilbage, ry for at kræve en del ressourcer. Dette er ikke tilfældet længere, så hvorfor skulle det være Norton?

P.s. meeh????
Avatar billede ckraack Nybegynder
10. oktober 2011 - 18:59 #15
Hej igen
Har prøvet med pcdecrap.ingen virkning.

Så hentede jeg ny bios,og wupti, så skal jeg da godt nok love for der kom gang i den lille bærbar

Mange tak for hjælpen !!!!!!!!!!
Avatar billede bobske Nybegynder
10. oktober 2011 - 20:56 #16
np
Avatar billede bobske Nybegynder
07. februar 2012 - 15:58 #17
quote fra tidligere comment:
Derudover lader til at der er lidt probs med bridge connectoren fra grafik til cpu på den model. En bios update vil rette det:

http://www.packardbell.dk/ (...)