Avatar billede Musen73 Nybegynder
05. oktober 2011 - 12:47 Der er 15 kommentarer

Hjælp til pc

Jeg ville gerne, om jeg kunne få hjælp til at finde ud af, om der er nogle uønskede, evt. overvågningsprg. på min pc.

Jeg har et prg. der hedder super anti spyware, men forstår ikke hvad den helt nøjagtigt fortæller mig.

Gode råd ønsker gerne, på forhånd tak.
Avatar billede Blandy Praktikant
05. oktober 2011 - 12:54 #1
Super anti spyware er et antivirus/antispyware program.

Du kan bruge det til at søge din maskine igennem for malware og andre ting med virusrelationer.
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2011 - 12:55 #2
Følg denne vejledning:

Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/ (...)
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/ (...)
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".
Sæt de flueben som vist i manualen punkt 11 inden du kører "Renser".
PS.: Dette program vil  jeg anbefale dig at beholde, det er fremragende til at rydde op med.

Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Sig "Nej"  til den.
Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder.
Jeg skal ikke se log fra Ccleaner.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.malwarebytes.org/ (...)
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Manual for HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/ (...)

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

Hent Hijackthis her: http://www.trendsecure.com/ (...)

PS: Vistabrugere skal klikke med højre-musetast på filen og vælge (Kør som administrator)
Avatar billede Musen73 Nybegynder
05. oktober 2011 - 13:22 #3
Okay, jeg er på sagen :)
05. oktober 2011 - 14:00 #4
PS: En anden gang: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ???
Avatar billede Musen73 Nybegynder
05. oktober 2011 - 14:14 #5
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
www.malwarebytes.org

Database version: 7874

Windows 6.1.7601 Service Pack 1
Internet Explorer 9.0.8112.16421

mbam-log-2011-10-05 (14-10-22).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 304727
Tid gået: 41 minut(ter), 12 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 9
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{147A976F-EEE1-4377-8EA7-4716E4CDD239} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256A51-B582-467e-B8D4-7786EDA79AE0} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256A51-B582-467e-B8D4-7786EDA79AE0} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{07B18EAB-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\RunDll32Policy\f3ScrCtr.dll (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Schemes\f3pss (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede Musen73 Nybegynder
05. oktober 2011 - 14:15 #6
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
www.malwarebytes.org

Database version: 7874

Windows 6.1.7601 Service Pack 1
Internet Explorer 9.0.8112.16421

mbam-log-2011-10-05 (14-10-22).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 304727
Tid gået: 41 minut(ter), 12 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 9
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{147A976F-EEE1-4377-8EA7-4716E4CDD239} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256A51-B582-467e-B8D4-7786EDA79AE0} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256A51-B582-467e-B8D4-7786EDA79AE0} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{07B18EAB-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\RunDll32Policy\f3ScrCtr.dll (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Schemes\f3pss (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede Musen73 Nybegynder
05. oktober 2011 - 14:17 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 14:13:01, on 05-10-2011
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\windows\system32\taskhost.exe
C:\windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Samsung\Samsung Support Center\SSCKbdHk.exe
C:\Program Files\Samsung\Easy Display Manager\dmhkcore.exe
C:\windows\system32\Dwm.exe
C:\Program Files\Samsung\Samsung Recovery Solution 4\WCScheduler.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\windows\system32\igfxext.exe
C:\windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Citrix\ICA Client\concentr.exe
C:\Program Files\Citrix\ICA Client\wfcrun32.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\ProgramData\LGMOBILEAX\B2C_Client\B2CNotiAgent.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
C:\Program Files\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ArcCon.ac
C:\Windows\WindowsMobile\wmdcBase.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Binnerup Consult\My Movies for Windows Media Center\My Movies Tray.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\NovaStor\NovaStor NovaBACKUP\nsCtrl.exe
C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\TotalMedia Server\TM Server.exe
C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\NasNavi.exe
C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\nassche.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\windows\ehome\ehmsas.exe
C:\windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\windows\system32\NOTEPAD.EXE
C:\windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: LinkAirBrowserHelper HistoryTriggerBHO - {21A88CB9-84D2-4020-A2D1-B25A21034884} - C:\Program Files\LG Electronics\LG PC Suite IV\LinkAir\LinkAirBrowserHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Edit/Remove the Ravenwood Fair Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] "C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe" -s
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.5"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDRShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl8] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD8LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerProducer\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerProducer" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerProducer\5.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] "%ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UCam_Menu] "C:\Program Files\CyberLink\YouCam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\YouCam" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\YouCam\2.0"
O4 - HKLM\..\Run: [ConnectionCenter] "C:\Program Files\Citrix\ICA Client\concentr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] "C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AntiTracks] C:\Program Files\Anti Tracks\AntiTracks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSC] "C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [B2C_AGENT] C:\ProgramData\LGMOBILEAX\B2C_Client\B2CNotiAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mcagent_exe] "C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe" /runkey
O4 - HKLM\..\Run: [SLApp] C:\Program Files\Elgqym\Sentin.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Nikon Message Center 2] C:\Program Files\Nikon\Nikon Message Center 2\NkMC2.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [ArcSoft Connection Service] C:\Program Files\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACDaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ApnUpdater] "C:\Program Files\Ask.com\Updater\Updater.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Mobile-based device management] %WINDIR%\WindowsMobile\wmdcBase.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [My Movies Tray] "C:\Program Files\Binnerup Consult\My Movies for Windows Media Center\My Movies Tray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [DriverFinder] C:\Program Files\DriverFinder\DriverFinder.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: BUFFALO NAS Navigator2.lnk = C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\NasNavi.exe
O4 - Startup: NAS Scheduler.lnk = C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\nassche.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: NovaBACKUP Tray Control.lnk = C:\Program Files\NovaStor\NovaStor NovaBACKUP\nsCtrl.exe
O4 - Global Startup: TotalMedia Server.lnk = C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\TotalMedia Server\TM Server.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://novastor.cleverreach.com
O15 - Trusted Zone: http://*.google-analytics.com
O15 - Trusted Zone: http://*.novastor.com
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {6218F7B5-0D3A-48BA-AE4C-49DCFA63D400} (CSEQueryObject Object) - http://www.myheritage.dk/Genoogle/Components/ActiveX/SearchEngineQuery.dll
O16 - DPF: {CF84DAC5-A4F5-419E-A0BA-C01FFD71112F} (SysInfo Class) - http://content.systemrequirementslab.com.s3.amazonaws.com/global/bin/srldetect_intel_4.4.21.0.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{4F5C8898-82BD-4F46-931D-A3BD07E0CF5D}: NameServer = 192.168.1.1
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Filter: application/x-ica - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter hijack: ica - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL (file missing)
O23 - Service: ArcSoft Connect Daemon (ACDaemon) - ArcSoft Inc. - C:\Program Files\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: NAS PM Service (NasPmService) - BUFFALO INC. - C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\nassvc.exe
O23 - Service: NovaStor NovaBACKUP Backup/Copy Engine (nsService) - NovaStor - C:\Program Files\NovaStor\NovaStor NovaBACKUP\nsService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe

--
End of file - 13036 bytes
Avatar billede Musen73 Nybegynder
05. oktober 2011 - 14:19 #8
Sådan, kom til at paste et indlæg 2 gange, sorry.

Håber nogen kan læse det her, for jeg kan bestemt ikke ;-)
05. oktober 2011 - 14:27 #9
Elsker du denne
* ASK Toolbar
(Afinstalation af den afbefales!)

Ved ikke rigtig med den
* [DriverFinder]
(Afinstalation af den afbefales!)
Avatar billede Musen73 Nybegynder
05. oktober 2011 - 14:34 #10
ask toolbar er væk, kan ikke finde den driver finder selv om jeg søger på den.
Avatar billede Musen73 Nybegynder
05. oktober 2011 - 14:39 #11
Skal jeg gøre mere ved den hijack logfil, så som fix checked, eller skal jeg bare lukke den ned???
05. oktober 2011 - 15:48 #12
(Det er <haverslev> der har 'kaldt' den...)
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2011 - 16:53 #13
Enig i at fjerne
* ASK Toolbar
(Afinstalation af den afbefales!)

Ved ikke rigtig med den
* [DriverFinder]
(Afinstalation af den afbefales!)

Når disse er væk/afinstalleret, så kan du blot lukke HTJ uden ydeligere tiltag.

For eftertiden, så kan du blot kører en tur med programmet Malwarebytes Anti-Malware engang imellem - husk blot at opdatere det.
Avatar billede Musen73 Nybegynder
22. januar 2012 - 00:24 #14
denne må gerne lukkes, jeg ved bare ikke hvordan jeg gør det selv ??

Mvh Janne
22. januar 2012 - 02:16 #15