Avatar billede Iboga Juniormester
04. oktober 2011 - 21:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken HD skal jeg vælge?

iMac Intel 20" EMC 2266

  Modelnavn: iMac
  Model-id: iMac9,1
  Processornavn: Intel Core 2 Duo
  Processorhastighed: 2,66 GHz
  Antal processorer: 1
  Antal kerner i alt: 2
  L2-buffer: 6 MB
  Hukommelse: 8 GB
  Bushastighed: 1,07 GHz

Jeg vil gerne have opgraderet min HD på sølle 320 GB. Jeg har googled en del for at finde ud af hvilket mærke jeg skal vælge, og hvor stor en HD min computer kan læse. Problemet er at jeg ikke er blevet det mindste klogere. Nogle steder skriver folk at jeg skal købe en Western Digital, da min maskine ikke kan læse andet. Andre steder skriver folk at jeg skal købe en HD af præcis det samme mærke som allerede sidder i min iMac, som er en Hitachi. Er heller ikke blevet meget klogere på hvor stor en HD jeg kan tillade mig at vælge; nogle siger 1.5 TB mens andre siger 2 TB.

Måske nogle kan hjælpe mig, og måske allerede har erfaring på dette område?
På forhånd tak.

mvh. en meget forvirret og pladstrængt computermusiker.
Avatar billede KHHP Juniormester
05. oktober 2011 - 08:03 #1
Der er jeg også lige lidt blank, men jeg har da aldring oplevet at en computer kun kan læse harddiske af et bestemt mærke. Men nu skal vi huske på, uden at kritisere nogen, at Apple er lidt specielle hvad angår udskiftning af dele på deres maskiner.
Jeg ville personligt sige at en SAMSUNG harddisk ville være et godt valg, da jeg selv har et par af dem og de fungerer fint.
Men hvad angår om den kun kan tage et bestemt mærke, og hvor grænsen i systemet ligger hvad angår hvor meget plads systemet kan tage, så ville jeg nok kontakte Apple Support
Avatar billede Iboga Juniormester
05. oktober 2011 - 08:46 #2
Ja de har det med at være lidt specielle på det område. Men det lyder stadig mærkeligt, syntes bare at ha' støt på det nogle gange i mine søgninger efterhånden.

Ja har også selv gode erfaringer med SAMSUNG. Opgraderede min MacBook Pro's HD med en SAMSUNG, og den køre fint.

Jeg har prøvet at kontakte Apple Support, men de vil have penge bare for at lade mig snakke med dem.
Avatar billede Iboga Juniormester
05. oktober 2011 - 09:31 #3
Jeg lukker dette spørgsmål for igen at oprette det med flere point.