Avatar billede Zifallon Nybegynder
04. oktober 2011 - 19:56 Der er 2 kommentarer

Er det mit lydkort?

Goddag.
Jeg er fornyligt flyttet, og har lige fået sat min fine stationære op. Jeg satte nogle nye højtalere til, fulgte instrukserne til punkt og prikke, og opdagede så, at lyden var forfærdelig. Der manglede noget af lyden, forstået på den måde, at ved sange var der ofte et helt spor der manglede, f.eks. bas eller vokaler. Resten af lyden var ret knitrende. Jeg prøvede både stikket for og bag, men lige meget hjalp det. Jeg tænkte så, at det måtte da være højtalerne (Logitech Z523), og forsøgte derfor med nogle hovedtelefoner - 2 typer faktisk. Samme resultat.
Er det lydkortet der er røget sig en tur?
Mvh. Mathias
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 20:39 #1
Jeg formoder lydkortet er eksternt og ikke onboard når du skriver på den måde? Hvis det er tilfældet, så sluk din pc, tag lydkortet ud evt skift port og så i med den igen, du skal fjerne strømmen helt fra pcen før du gør følgende..
Avatar billede dotnow Nybegynder
04. oktober 2011 - 21:20 #2
har du prøvet at opdatere driver til lydkortet ?