Avatar billede jopjop Nybegynder
04. oktober 2011 - 16:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

.NET Framework bliver ikke opdateret på min XP maskine

Hej,

Versionerne 1 til 4 bliver hver gang opdateret iflg. Windows update og næste dag så står de igen som ikke opdaterede?

Dette har været et problem siden Microsofts Support afdeling har været inde of rode på min maskine, med et andet problem.
Blandt har de slettet min hovedbruger og oprettet en ny, hvilket har givet mig massive problemer med forskellige programmer.

Kan jeg på nogen begynde forfra .NET, altså slette og reinstallere filer/programmer?

På forhånd tak for hjælpen

John
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2011 - 17:27 #1
Har du ikke adminisrator rettigheder i din nye profil?
Avatar billede jopjop Nybegynder
04. oktober 2011 - 17:41 #2
Jo, jeg har administrator rettigheder
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2011 - 17:59 #3
Så synes jeg det er mærkeligt du ikke har rettigheder over programmerne.
Jeg har ikke nogen erfaring med om man kan det du efterspørger.
Skal du igang med det kan du se dem i tilføj/fjern programmer, under Windows installationer.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2011 - 18:01 #4
Du genstarter pc efter opdateringerne?
Avatar billede jopjop Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:04 #5
ja
Avatar billede jopjop Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:08 #6
- og ja, jeg kan se dem i tilføj/fjern programmer.

Får heller ikke nogen fejl ved installering af updates...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2011 - 18:14 #7
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-windows_update/update-installed-every-day-net-framework-4-on-xp/8945d4f3-6276-e011-8dfc-68b599b31bf5
Hvis du går ind i tilføj fjern programmer og vil afinstallere dem, får du muligheden for at vælge "reparer"?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2011 - 21:58 #8
Jeg fik engang denne vejledning:

. Det meste af processen er ret automatisk, og man behøver derfor ikke sidde ved PC'en hele tiden.

Det kan være et mareridt at få installeret .NET Framework med alle Service Packs, Langue Packs, Assistants og alt hvad der ellers hører til.

Her er den ultimative løsning.
1. Hent .NET Framework Cleanup Tool, udpak cleanup_tool.exe (286 kB) fra zip-filen og anvend programmet til at fjerne alle installationer af .NET Framework. http://blogs.msdn.com/ (...) eller http://www.softpedia.com/ (...)

2. Hent og installer .NET Framework 3.5 Service Pack 1 Full Package (indeholder både .NET 2.0, 3.0 og 3.5. 231,5 MB) http://www.microsoft.com/ (...)

NB. Ved slutningen af installationen kan der komme en meddelelse om installationsfejl. Det er muligvis helt uden betydning, og i første omgang vil jeg anbefale at man ignorerer fejlmeddelelsen og fortsætter til trin 3.

3. Hent opdateringer til .NET Framework fra Windows Update. Der skal være mindst tre store opdaterinspakker med høj prioritet (critical updates). http://windowsupdate.microsoft.com/

4. Hvis der er problemer med at hente opdateringerne til .NET Framework fra Windows Update, kan det være fordi Windows Installer 4.5 ikke er installeret på systemet. Hent og installer programmet, og forsøg så trin 3 igen. Det skal lige nævnes at trin 2 kan gennemføres med den tidligere Windows Installer 3.1. http://www.microsoft.com/ (...)

5. Så vidt .NET Framework 2.0, 3.0, 3.5. Om nødvendigt kan man også hente og installere .NET Framework 4, der kom i april 2010 (48 MB). http://www.microsoft.com/ (...)
Avatar billede jopjop Nybegynder
07. oktober 2011 - 16:14 #9
Så blev der endeligt rydtet op, tak for hjælpen samsonjens!

God weekend.
Avatar billede jopjop Nybegynder
07. oktober 2011 - 16:16 #10
og hvordan giver jeg dig så lige pointene!??
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2011 - 16:56 #11
Lidt overraskende hvis du fik det til at virke.  Da jeg prøvede, efter at have lagt min kommentar syntes jeg de 2 første link vildledte mig

Ellers kan man hente cleanup tool og netframework 3,5 via disse link.

http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2008/08/28/8904493.aspx

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?familyid=d0e5dea7-ac26-4ad7-b68c-fe5076bba986&displaylang=da

Jeg har ikke noget at bruge disse forvirrende point til, så der er en lille firkant der, hvor du har lagt et svar,  Sæt flueben der og tryk på accepter. Så vil spørgsmålet stå som besvaret og prikken være grøn.

God weekend til dig også
Avatar billede jopjop Nybegynder
07. oktober 2011 - 17:03 #12
Jeg fik det til at virke første fang, skulle godt nok restarte to gange, men det var kun forventet...